1 jaar trakteren

A

Anoniem

Guest
hoi, enkele van jullie kindjes zijn of worden binnenkort 1 jaar.
Wie heeft er leuke, niet te dure, semi-gezonde ideeen om te trakteren op de creche? Wat geef je aan babies en wat aan de peuters? En de juffies?

Er zijn veel traktatiesites met erg mooie kartonnen figuurtjes die je zelf mag gaan bouwen of kant en klare zakjes, maar ik dacht meer aan simpele, toch originele dingen, die leuk zijn om te zien, veilig en ook  wel lekker.

Alle ideeen zijn welkom.

Ik vond dit ook erg moeilijk. Na overleg op het KDV heb ik gekozen voor een simpele soesjestaart. Ik heb soesjes, glazuur en discodip gekocht en daar een leuke taart van gemaakt.Voor de babietjes en de leidsters had ik geen aparte traktatie.

Een vriendin van mij had een soort kijkdoos gemaakt: schoenendoos met allemaal gaatjes in deksel. Hierdoor heen "hengeltjes" van soepstengel met draad van drop. Werd erg goed ontvangen zei ze en geschikt voor meerdere leeftijden. Zij had het idee van internet. Welke site weet ik niet. Ff google-en?!
Succes ermee, groetjes mira

Voor de allerkleinste kun je ook denken aan een danoontje. Is gezond toch? Je kan er van allerlei leuke dingen van maken, maar dan doe je dat voor de ouders want de kinderen hebben er geen weet van. Dat komt pas op de basisschool.

Groetjes

Ik weet dat je het ook het merendeel doet voor jezelf en de ouders, maar ja ........je kind wordt maar 1 keer 1 toch. Dus wil ik het toch een beetje leuk aankleden dan slechts een babykoekje of danoontje te geven. hele knutselwerken hoeft ook weer niet.

Daarom vroeg ik me af wat andere ouders doen/hebben gedaan. Dat van die stengels klinkt erg leuk, maar hangt er dan alleen een dropveter aan de stengel?

Hi,

Ik ga zondag aan de slag voor traktaties, voor maandag op de creche.

Ik ga cake-jes bakken, (je kan zo ook kant-en-klaar kopen), die smeer ik in met bakkersglazuur, dan in de blauw disco-dip, met een pen, waar eetbaarspul in zit maar ik de oogjes, met een choco bolletje als pupil, en een likkoekje erin duwen op de plek waar het mondje zit... zo heb je een koekie-monsterrr! :)

Tis ff wat werk, maar ik vind het leuk om te doen :) en idd zoals je zegt, ze worden maar 1 x 1 :)

NENS
Tom word 27-2 1 jaarr!
Ik voel me net een klein kind, heb helemaal die zenuwen weer als wat jezelf had als kind...gek eigelijk

http://www.party-kids.nl/

hier staan echt leuke dingen op! ook die hengeltjes geloof ik!
ik wilde zelf eerst die piraten-eierkoeken maken..

Mijn dochter gaat niet naar het dagverblijf, maar zou als moeder niet blij worden van al die zoetigheid.

Terug
Bovenaan