1 kindje of toch meer????

Ik ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig naar jullie reacties op dit onderwerp. Ik heb een zoontje van 1 jaar. Het is mijn alles. Ik ben dolgelukkig met hem. Ik ben er wel achter dat ik niet echt dol ben op de kleine baby periode. Ik vind dit veel leuker. Ik zeg ook wel eens tegen mijn man voor de gein. Een tweede prima alleen als hij/zij start bij 1 jaar. Dit bedoel ik niet rot hoor. Tuurlijk vond ik het ook wel leuk allemaal. Maar toch denk ik, eigenlijk weet ik het zeker. Ik hoef niet nog een kindje. Soms twijfel ik wel eens, maar ik denk het niet. Ik ben heel gelukkig zo met z'n drietjes. En ik denk dat we het hier bij laten. Ik zou graag willen weten wat jullie ideeen zijn over dit onderwerp. Ik krijg namelijk wel eens rare reacties van mensen als ik zeg dat ik het waarschijnlijk lekker bij eentje hou. Nu stoor ik me daar niet echt aan, het is ons leventje. Ben benieuwd wat jullie reacties zijn. Groetjes Isa
 
Hoi,
Wij hebben een dochtertje van ruim 20 maanden! En willen voorlopig geen tweede en ook hier krijg ik rare en soms nare reacties op.
Van sommige mensen trek ik het me niet aan en soms ook wel.

De meeste mensen vragen er nu niet meer om omdat ze weten wat ons antwoord is en zolang mij man en ik er beide zo over denken is en blijft het onze keus. Dat ze er meer van  leert, het leuker is voor haar enz.Maar wij genieten nu van haar en zij genit van de aandacht en ruimte die ze nu heeft.
 En ja waarom zou het zielig zijn voor ons dochtertje.

Persoonlijk vind ik dat ze zeker minimaal de eerste 2 jaar van haar leven de voledige aandacht verdient!
En dan de reactie van andere ze went veel meer aan delen enz als ze een broertje of zusje heeft. Wat een onzin. Ons meisje gaat 1x in de zoveel tijd eens mee naar mijn werk (kdv) en wat bleek laatst ze deed het hardstikke goed en was ook niet contact gestoord ;-).
Ze kon prima delen, spelen, wachten en luisteren dus maak me daar totaal geen zorgen over.

Ooit wil ik graag een tweede maar wanneer de tijd zal het leren!
En aangezien erge rugklachten in mijn eerste zwangerschap moet ons meisje zich eerst wat beter alleen redden dan ze nu doet omdat de kans groot is dat het weer zo niet erger terug komt.

Groetjes en ik lees ook mee naar de andere reacties.
 
hi

wij houden het ook bij 1 kind. We krijgen  ook rare en nare reacties op als ze vragen wanneer de volgende komt en ik zeg dat die er niet komt. Ik vindt het wel prima zo, ik geef hem liever alles wat nodig is en zelf ook nog een lekker leven te hebben.  Wij hebben het prima naar ons zin met zijn drieen.

groetjes,
lia
 
Hoi,

Hier nog zo'n twijfelmama.
Ik ben supergelukkig met Youri en ik kan hem niet meer missen. Youri is een heel makkelijk kind en dat is eigenlijk mijn twijfelreden. Ook ben ik bang dat er eventueel  wat mis zou zijn, dit had ik met Youri ook.  Mijn zusje heeft twee moeilijke kindjes en ik weet niet of ik dat zo zou kunnen hebben. (waarschijnlijk wel als het nou eenmaal zo is) Ook ik wordt er altijd raar over aangekeken. Ze zeggen altijd: wacht maar als Youri wat ouder wordt, dan gaat het vanzelf kriebelen. Misschien wel, maar nu heb ik absoluut niet direct de drang voor een tweede. Of het moet weer zo'n makkelijke worden en gezond!! Maar zo mag ik natuurlijk niet denken.

We staan dus niet alleen met onze twijfels.

Groetjes,
Maike
 
hoi,

het is iedereen zijn goed recht om keuze te maken hoeveel kinderen ze zouden willen wat niet betekend dat dat altijdt lukt.
mijn zoontje is 19maanden en inmiddels alweer zwanger van de tweede 21wk.
mijn man en ik waren het er snel overeens dat we graag nog eentje erbij wilde een broertje of zusje voor ons ventje.
maar als je als ouders er voor kiest om het bij eentje te laten is dat toch ook normaal net zo goed als je er twee of meer wil.
ik zou zo zeggen doe lekker wat je zelf wilt! (en hoe je het ook doet je doet het toch nooit goed).
 
Hoi Isa,

Mijn zoontje is inmiddels 1,5 jaar en wij gaan nu toch graag voor een tweede. Ook al ben ik, net als jij, niet zo'n hele erge babybaby mamma.... Tuurlijk vond ik het toen heel bijzonder en speciaal, maar ik vind het nu zo ontzettend heerlijk en gemakkelijk! Ik denk wel dat het met vanalles te maken heeft: hormonen, de onbekendheid van het moederschap, een piepklein kindje dat helemaal afhankelijk is..... Na de bevalling en de spanning van de eerste week (Gijs moest in het ziekenhuis blijven vanwege een infectie) zat ik niet echt lekker in mijn vel en dat heeft de eerste periode ook beinvloed.

Nu we echter 1,5 jaar verder zijn en ik zien hoe snel het gaat en hoe ontzettend ik geniet van m'n mannetje ben ik helemaal om. Een tweede kindje is meer dan welkom, ik weet al hoe het is om moeder te zijn en voor je het weet loopt zo'n kleine uk alweer rondjes om de tafel!

Succes met je keuze en als het bij 1 blijft dan is het natuurlijk ook helemaal goed! Het is jouw leven met jouw keuzes!

Susan
 
Hoi,



Ons zoontje is nu ook anderhalf en eigenlijk wil ik nog wel graag een tweede.

Aan de andere kant: we hebben het zo ook hartstikke fijn dus waarom zou
er een tweede komen? Ik ben wel van mening dat het misschien leuker is
voor Justin als hij een broertje of zusje zou hebben. Zelf ben ik
enigstkind en dat vond ik vroeger lang niet altijd leuk. Nou ja goed,
wij zijn er dus nog niet helemaal uit. Als mensen erom vragen zeggen we
dat we het (voorlopig) bij een houden. Maar misschien ooit....

 
Hallo,

ik ben moeder van een dochtertje van net 2 en een zoontje van 11 weken. Ik vind de babytijd ook absoluut niet leuk. Alle vaders mogen dit van de daken schreeuwen want iedereen snapt dat een man een kind pas leuk gaat vinden als er beweging in komt maar als moeder staan ze je aan te kijken of je opgenomen moet worden of zo.

Na de eerste heb ik ook erg getwijfeld of ik dit nog wel een keer wilde. Mijn dochter liep met 10 maanden echt goed los en at met de pot mee. Heerlijk geen gesjouw meer met je kind geen gepureerde hapjes en die eeuwige flessen uitsoppen.

Toch hebben we besloten om voor een tweede te gaan toen de oudste 1 werd. Bewust snel op elkaar met het idee dat je dan een paar tropenjaren hebt maar heel snel uit die bewerkelijke babytijd bent.

Ik hou verschrikkelijk veel van mijn kinderen ook van de jongste maar ik kijk nu al uit naar zijn eerste verjaardag....

Tanja
 
Terug
Bovenaan