1 kindje of toch meer????

Hoi,

Ik heb een zoon van 2,5 jaar en sinds 4 weken nog een zoon erbij. Wij wisten vanaf het begin dat we er zeker wel twee wilden. Tijdens de zwangerschap speculeerden we zelfs over een derde...
Ik kan je zeggen: die derde gaat er niet komen! Ik kan dit niet nog een keer hoor. Wat heftig weer zo'n kleintje erbij en weer van voren beginnen. S'nachts wakker, al die flesjes, ritmes zoeken. En dat terwijl alles net lekker liep! Het is een zegen om deze tweede, gezonde jongen te hebben maar voor ons is het nu goed zo!
(maar misschien klets ik over twee jaar wel weer anders...)
 
Ik vind het erg leuk om die verschillende reacties te horen. Ook vind ik het grappig om te horen dat er toch wel meer moeders zijn die de babytijd niet echt leuk vinden. Ik hoor dit dus echt nooit om mij heen. Iedereen zegt dat het allemaal zo leuk is. Wij weten het gewoon niet en we zien wel. De deur is niet dicht zullen we maar zeggen. Wat er misschien ook wel wat mee te maken heeft is dat het bij ons niet allemaal normaal verlopen is. We hebben best heel lang gedaan om zwanger te worden. Inclusief een beetje hulp uit het ziekenhuis. Ik weet wel zeker dat ik die molen nooit meer inga. Dat heb ik er niet voor over. Ik ben heel erg gelukkig nu. Over een paar jaar zien we wel eens verder. Heel fijn dat jullie gereageerd hebben. En heel veel geluk in jullie gezinnetjes. x Isa
 
Eigenlijk heb ik ook heel sterk de overtuiging dat 1 kindje wel
voldoende is. We hebben ontzettend geluk met een lieve vrolijke
dreumes, en wie weet wat voor karakter een volgend kind heeft?



Ik zie het gewoon niet zitten nog een keer zwanger te zijn, ik ben nu
al afgemat met 1 kindje, laat staan als ik nog eens
ochtendmisselijkheid / constante slaap enzo er bij heb.

Daarnaast de eerste weken met nachtvoedingen, een peutertje die er ook bij wil zijn, van 2 kinderen de luiers doen... aaargghhh



Misschien moet ik er nog een poosje op wachten, maar eigenlijk zo sterk
als mijn drang was Ellen te krijgen, zo sterk is nu de drang NIET een
kind te willen. Mijn man wil er nog wel eentje, maar hij is niet degene
die zwanger is / bevallen moet / 24 uur per dag voor dat kind zorgt.



Daarnaast zijn er nog financiele argumenten, ruimtegebrek...

 
Hoi,

Nou voorlopig voor ons nog geen 2e kindje. Zou het wel graag willen, maar dan als Sigrid tegen zindelijk aan zit. Zij is nu nog maar bijna  4 maanden, dus voor mij is het allemaal nog kort geleden. Als er jij graag een kindje wil en je kunt het alles geven, waarom dan niet??? Dat moeten jullie toch zelf bepalen. De reden dat  ik wel een 2e kindje zou  willen is dat ik de zwangerschap heel bijzonder vond en heb ook een vrij makkelijke bevalling (en zwangerschap)  gehad. En omdat Sigrid dan niet steeds alleen is bij ons als volwassen. En we zouden graag  wel een 2e kindje willen, maar de grote vraag is natuurlijk ook of dat wel gaat lukken. Zwanger worden is natuurlijk niet altijd de makkelijkste zaak van de wereld, want het kan ook heel anders gaan....
 
Hier nog een twijfelaartje......Ik heb nu een jochie van 16 maanden en ik ben stapelgek op hem...Hij is supervrolijk en ontzettend makkelijk....Diep in mijn hart voel ik de behoefte om nog eens zwanger te raken en nog eens te bevallen en nog zo'n prachtig mooi mensje erbij te hebben....Maar tegelijkertijd ben ik ontzettend bang dat er bijv. iets misgaat tijdens de zwangerschap of dat het kindje niet gezond zal zijn (deze angsten had ik tijdens mijn zwangerschap ook al) en dan denk ik 'waarom zou ik het lot tarten door nog eens zwanger te raken?' Onzinnige gedachte natuurlijk, maar die gedachte is er dan wel.
En eerder genoemde argumenten spelen voor mij ook: Nu is alles financieel nog te doen, hoe moet dat met nog een erbij? Nu ben ik al moe en heb ik het idee nergens meer aan toe te komen...hoe moet dat dan? En toch...........toch is die drang er.....
Zowieso wil mijn man nog  minimaal een jaar wachten voor er uberhaupt weer voor het eggie geklust gaat worden...dus tja.....Misschien dat ik het over 1,5 jaar wel zeker weet? Ik hoop het maar.......
 
Hoi Meiden

Het lijkt mij heerlijk om nog meer kindjes te   hebben. Ik heb nu een zoontje van 6 maanden en ik ben dol op dat ventje. Het lijkt mij gewoon geweldig om nog meer kinderen te hebben. Lekker gezellig gezinnetje maken van 4 kinderen oid. Ik heb zelf alleen een zus en dat vind ik erg weinig. Mijn man komt uit een gezin van 6 kinderen en die hebben het altijd gezellig met zn allen. Dat wil ik ook wel. Natuurlijk heb je de kans dat een kindje niet helemaal gezond is of dat de zwangerschap niet goed gaat, maar ja. Die gok wil ik wel nemen.

Succes met jullie beslissing!
Caroline
 
Terug
Bovenaan