1 kindje

Hallo,
Ik lees dat er mama`s zijn die graag nog een kindje willen,of alweer zwanger willen worden.Nou vroeg ik me af of er ook mama`s zijn die het bij de eerste late.Ik heb altijd gezegt ik wil maar 1 kindje,mijn vriend wilde er eerst altijd 2,maar sinds mijn zwangerschap wil hij er ook maar eentje....
Lichamelijk wil ik er maar 1,financieel en om haar alles te geven wat wil ook de aandacht.Het is gewoon een keuze die je maakt natuurlijk...
groetjes gaby

Hoi,

Het is inderdaad ieders keus, al denk ik niet als je twee kinderen heb je de een of de ander minder aandacht kan geven.
Ook kun je twee kinderen de dingen geven die ze graag willen hebben, al ben ik geen voorstander van alles te moeten kopen waar de kleine naar kraait!
Zelf vind ik het leuker voor het kind als er een ook  broertje of zusje is, wat niet wil zeggen dat een single kind het niet naar zijn zin heeft hoor.
Ik zou in ieder geval mijn broer niet hebben willen misschien vroeger ook al sloegen we elkaar wel eens de "schedel"in haha..

Daarbij hebben sommige geen keus, en heb het dan over de financiele kant.
Riep vroeger altijd dat ik een groot gezin wilde, maar daar ben ik ook van terug gekomen. Het is gewoon erg duur allemaal en ben niet van plan elke euro te moeten omdraaien.. Zolang je lekker rond kunt komen en jezelf en je  gezin niet te kort doet lekker ervoor gaan!

Esmé mv Kay

hoi,
ik ben daar ook zeer zeker geen voorstander van om je kind alles te geven waar ze na vraagt,dus begrijp het niet verkeerd aub....en tja kwa aandacht geven...al heb je 10 kids je geeft ze allemaal hun aandacht.
Maar daarbij misschien als ik   lichamelijk super was...maar denk het niet,eentje heb ik altijd geroepen....vandaar.Maar wilde het gewoon even weten hier....hihi.
gr gaby

Ik kom uit een gezin van 5 kinderen (en vaak nog een pleegkind er bij), maar ik heb geen aandacht tekort gehad hoor. Juist meer! Er waren altijd mensen in huis! En je leert er ook van om de aandacht te delen. Maar als je het zelf al niet ziet zitten: niet doen hoor. Jij hebt er de zorgen van en voor.
Liefs Phira

Hi dames,
Ik heb er altijd graag vijf gewild.
Weet niet waarom, ik denk dat ik dat gewoon gezellig vind.
O ja en financieel, wij kunnen nu amper rondkomen, en dan ben ik ook nog eens koopverslaafd.
Binnenkort gaat mijn man zijn motor verkopen en wat schulden afbetalen en hij heeft binnenkort ook een nieuwe baan, dus binnenkort gaat het allemaal wat beter.
Nu zeiden mijn schoonouders van de week dat ik ook maar moest werken, ja tuurlijk, hij verdient twee keer zoveel als ik, daar kan ik niet tegenop werken, en bovendien wie voedt ons kind dan op als wij beiden zijn gaan werken? Nee dan maar even wat minder, komt echt allemaal goed.
Nog steeds wil ik er heel graag vijf, mijn man vindt dat ook wel gezellig, dadelijk meer centjes dan is het ook wel enigszins verantwoord. Mijn man zegt altijd kindjes zijn hier in nederland nog nooit van de honger omgekomen.
en natuurlijk wil je ze ook wat meegeven, en dat gaat echt goedkomen, hoor.
X

Als je lichamelijk het erg zwaar hebt gehad kan ik het me heel goed voorstellen!
Echter de argumenten die je gaf  vond ik wat zwak,.. Dat heb je zelf namelijk in de hand.

Lichamelijke klachten, financieel, beide fulltime willen blijven werken of is het gewoon je  keuze? Dan  vind ik het  pas écht  een reden om een (of geen) kind te nemen.

Maar zoals je zegt dat één kindje goedkoper is en meer zou kunnen aanschaffen waar je normaal nog even over zou nadenken is ook zo!! Tegenwoordig is alles gewoon ontzettend duur,.. helaas...

Maar nogmaals is dit mijn eigen visie..

Esmé mv Kay

Ik wil je even steunen hihi. wij hebben het er hier thuis nu toevallig over. Wij twijfelen namelijk erg, aan de ene kant willen we  graag een tweede, gezellig hoor die drukte en dan heeft ze altijd iemand om mee te spelen of ruzie te maken hahahaha. En lijkt me een groot gezin erg gezellig, en wil ik graag nog een knul (alsof je dat voor het kiezen hebt hahaha)
Maar aan de andere kant is 1 wel zo makkelijk. Je neemt maar voor 1 spullen mee 1 laat je sneller logeren. Als die ene groot is krijg je weer iets meer ruimte voor jezelf terwijl je anders moet wachten tot deel 2 groot is,  Je kan makkelijk een vriendje of vriendinnetje meenemen ergens naartoe er is ruimte zat in de auto bijvoorbeeld.  Financieel hebben wij niets te klagen dus das niet de reden maar soms denk ik dat 1 makkelijker is dan 2. En tja leren delen doet ze straks op de peuterspeelzaal en op school ook. En dat ze anders alleen over blijft tja ook een moeilijke een vriendin van mij heeft 3 zussen en een broer en heeft nauwelijks contact dus daarom hoeft het ook niet. Met andere woorden wat een moeilijke keuze. En ik denk dat dat ook heel persoonlijk is. En ik geloof ook dat als je achter je beslissing staat om voor 1 te gaan je dat zeker moet doen.
En ik denk ook dat je met alles geven wat ze nodig heeft bedoelde dat ze niet alles krijgt waar ze om vraagt maar dat als ze een nieuwe broek nodig heeft er wel geld moet zijn om dat aan te schaffen.

groetjes Wendy

Gaby,

Ook ik weet precies wat je bedoelt met meer aandacht, financieel etc. Dit is ook de reden waarom ik zit te twijfelen tussen 1 of 2. Ik heb altijd gezegd 1 is meer dan voldoende en als ik naar me zelf kijk en het geduld wat ik niet heb dan denk ik echt dat ik een betere moeder ben voor 1 kind. Maar aan de andere kant is twee voor elkaar wel leuk, dan kunnen ze lekker met elkaar spelen.

Ik weet het echt niet wat het gaat worden. Mijn man maakt het gelukkig niets uit. Ik weet wel dat als er een tweede komt ik wel wacht tot Lukas wat zelfstandiger is. Nu zou het mij echt te veel zijn twee van die kleintjes.

Helaas kan ik ook niet al te lang wachten want ik ben 34. En na mijn 38ste nog een kleine erbij lijkt me best zwaar.

Moeilijke keuzes!

Terug
Bovenaan