1 kindje

Hallo....

Persoonlijk gaan wij voor een broertje of zusje voor Yoëll...zelf heb ik namelijk niet zulke leuke ervaringen met het alleen zijn...dus enigs kind zijn....

Toen mijn opa en oma van vaders kant zijn overleden...(mijn vader is ook enigs kind) moest ik heel veel regelen omdat mijn vader niet zo`n prater is.....mijn moeder heeft natuurlijk ook wel geholpen maar wou het toch aan mij overlaten omdat zij een schoondochter is......de band was tussen hen ook niet zow heel sterk...

En toen mijn vader erg ziek was 3 jaar geleden en mijn moeder destijds een knobbel in haar borst had zag ik alles aan me voorbij flitsen dat ik alleen alles moest doen etc etc....gelukkig viel het met beide errug mee en daar heb ik mijn handjes echt voor dicht geknepen hoor....

Deze situatie wil ik Yoëll niet aan doen als het enigzins mogelijk is....dat gepieker en geregel....

Maar goed ik heb alle respect voor iedereen die wel voor 1 kindje gaat hoor....

Ik wou mijn situatie alleen ff uitleggen...niet iemands gedachte verwisselen...

Groetjes Denise mv Yoëll

Hoi esme,

Ik werk niet fultime,maar 15 uur,Ik kan lichamelijk niet eens meer werken want ik heb een aandoening aan mijn bindweefsel.Dus vandaar dat ik het soms lichamelijk zwaar heb.En een tweede kindje zou alleen maar zwaarder zijn.Maar goed,ik altijd maar 1 kindje gewild...Hoezo argumenten zwak...het is toch ieder zijn mening.
gr gaby

Hoi wendy en ook annem...
Ja mijn vriend heeft ook een zus waar die nooit contact mee heeft dus daar hoef je het niet voor te doen...het was ook maar zomaar een vraag of er meerdere moeders waren die er maar eentje willen.Wat een reactie`s.hihihi...
gr gaby

Hoi Gaby
Wij hebben 4 jaar gedacht,we houden het bij eentje,toch begon het te kriebelen en dus toch een tweede.de oudste is al 5.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt,en als je er nu niet aan toe bent,kan het zo zijn dat je er over een paar jaar anders over denkt.
Ik vind het heerlijk,zoveel leeftijdsverschil.
De oudste is helemaal gek van zijn broertje en ik heb alle tijd voor de jongste als de oudste naar school is.
Groetjes Tanja

Hoi!!!

Wij hebben ook getwijfeld één of twee kindjes.
Met Roos waren we helemaal happy, maar bij mij ging het toch weer kriebelen.
We hebben dus voor een tweede gekozen, ik wilde niet dat Roos enig kind zou blijven mijn moeder is dat wel en ik merk dat als je ouder bent het fijn is om een broer of zus te hebben.
Natuurlijk hebben ook wij financieel alles op een rijtje moeten zetten, kinderen kosten nou eenmaal heel veel geld, maar bij de eerste zijn de grote uitgaven gelukkig al gedaan.
En over een half jaar eet Linde ook gewoon met ons mee, gewone melk etc... die kosten worden dus alleen maar minder. Voor later zien we dan wel weer.
Wat ik zo irritant vind is dat veel mensen nu zoiets hebben van "nu zijn jullie een echt gezinnetje" sorry hoor maar dat waren we met z'n drie-tjes ook.
Natuurlijk is het nu compleet - wij willen geen kindjes meer- maar een "echt"gezinnetje vind ik zo raar klinken.
Ik heb veel respect voor mensen die één kindje hebben, het is je eigen keus ( een tweede of meer heb je ook niet helemaal zelf  in de hand).
Ik hoop dat je niet te veel last gaat hebben van opmerkingen als "wanneer komt nummer twee?" , dat vind ik echt niet kunnen namelijk !!!!!

groetjes Danielle.

Terug
Bovenaan