1 liter vocht per dag!

Ik zie heel veel reacties staan van menesen waarin ze zetten dat een kindje maximaal 1 liter voeding mag hebben per dag en daarnaast nog wel water.
Dit is niet zo.
Een kindje mag alles bij elkaar niet meer dan 1 liter vocht binnen krijgen.
Daar zit water, diksap, voeding, enz bij in.
 
Waarom mag een kindje dan zoveel bv drinken als hij wil?

Dan klopt dat toch niet?

Mag ik vragen hoe je aan de info komt.

Voor de duidelijkheid dat is niet rot bedoeld of wat dan ook maar ben gewoon nieuwsgierig ivm de hoeveelheid bv die kinderen dan drinken.

Groetjes joyce
 
van mijn cb mag je wel water bijgeven, alleen niet meer dan 1 liter voeding! Is ook logisch aangezien water alleen doorspoelt en dat is juist goed voor de nieren.
 
Ik weet niet of het alleen geld voor voeding of voor vocht in het algemeen, ik weet alleen dat het met de nieren te maken heeft. Die kunnen deze hoeveelheid nog niet aan. Ik zal donderdag op het cb eens vragen of het om vocht of alleen voeding gaat, ik kom terug met een antwoord.
 
Hoi Anoniem
Sorry dat ik het zeg maar ik had als ik jou was eerst geinformeerd en dan pas iets op dit forum gezet, zo maak je moeders en vaders nodeloos in paniek. Met dit weer mogen ze inderdaad zo'n 1 liter voeding maar wel omdat het zo heet is en ze meer zweten dan normaal water tussendoor.
 
volgens mij mogen ze niet meer als 1 liter vocht binnen krijgen op een dag dit ivm de nieren het gaat dan om de vochtvoeding dus de flesjes en niet de groente en fruithapjes. ik heb dit gelezen in het groeiboekje. mijn zoontje is 10 maanden oud.
groetjes yvonne
 
Hallo,
Bij ons op het cb zeiden ze hetzelfde als de laatste 2 schrijfsters. Max. 1 liter voeding en daarnaast evt. water en fruit. Anders zou je nooit kunnen beginnen met fruit als dat eronder zou vallen, want dan zou de kleine te veel vocht binnen krijgen.
Groetjes
 
Ik heb net even de jeugdzorg/cb gebeld om dit te vragen. Die 1 liter betreft uitsluitend de voeding (dus water plus melkpoeder). Daarbuiten mogen ze zo veel drinken als ze zelf aangeven. In ons geval is dat al snel zo'n 300 cc water extra per dag. Nova is een enorme natnek, zeker met deze hitte.
Het vocht uit de potjes fruit en voeding telt ook niet mee en kan ook niet te veel zijn.
Nu maakt het natuurlijk wel verschil per kindje. Hele kleintjes hebben minder behoefte omdat ze meestal minder actief zijn dan de al wat oudere kinderen.
Lekker laten drinken dus, met dit warme weer.

Ciao, Iris
 
Terug
Bovenaan