1 mei: Onze maand is begonnen!

Hoi allemaal,

Vandaag is het 1 mei en is onze maand begonnen!!!! Allemaal veel succes bij de bevalling.

Iedereen er klaar voor? Ook zo nieuwsgierig naar je kindje? Bevallingsstress? Enig idee wanneer je gaat bevallen?

Groet,
Lies

Hoi,

Nou hier wel bevallingsstress hoor! Mijn eerste bevalling was geen pretje.  Ik probeer op aanraden van mijn VK en pufcoach hier zo weinig mogelijk aan terug te denken. Er is niets te zeggen over hoe deze bevalling zal verlopen, maar de kans is groot omdat het de  tweede keer is dat het meevalt. Alleen de zenuwen gieren toch  door  mijn keel als ik een krampje voel....

Niet alleen van de gedachte aan de bevalling krijg ik stress. Mijn schoonvader lijdt aan een  ongeneeslijke vorm van  kanker  en gaat steeds verder achteruit en we verwachten dat hij binnen enkele weken overlijdt. We zijn dus veel bezig met afscheid nemen en dingen regelen. Daarnaast merk ik dat de berichten over het drama in Apeldoorn en de Mexicaanse griep me ook erg raken. Heb gisteren veel gehuild bij alle berichtgeving en beelden. En als klap op de vuurpijl krijg ik gister om 22 uur een telefoontje dat mijn vader met hartproblemen met een ambulance naar het ziekenhuis is afgevoerd! Hij ligt daar nu op de IC en we gaan vandaag bij hem langs om te horen hoe het met hem is.
Mijn man en ik moesten gisteren ook wel een klein beetje lachen om alle toestanden en  misschien is het wel een voorbode dat de bevalling snel komt en moet het gewoon allemaal zo zijn.  Mijn vorige zoon werd namelijk geboren tijdens de tsunami (de ochtend van 26 december 2004).      

Op 3 mei aanstaande ben ik uitgerekend. Mijn voorgevoel zegt echter toch dat ik of 8 mei of 12 mei pas ga bevallen.

Groet,
Lies

jeetje Lies wat een toestand allemaal in je omgeving. Zorgt ook wel weer voor stress denk, maar zo te lezen kan je er nog om lachen.
Heftig he gister, wat een gek zeg!
En die griep daar ben ik niet zo bang voor eigenlijk...

Vanmorgen dacht ik ook, goh het is mei, deze maand wordt ik mama.
Ik zie niet tegen de bevalling op, ik laat het gewoon over me heenkomen en zie wel. Wel hoop ik dat het snel gaat gebeuren, al ben ik pas op 18 mei uitgerekend. Af en toe rommelt er al wat, dus wie weet!

gr
Patricia mama van Bas* en uk 37w4d

Hoi allemaal,

Het begint wel erg rustig te worden op dit forum he??
Zouden er al meerdere zijn bevallen??

Ik heb ook zo moeten huilen bij de beelden van koninginnedag, verschrikkelijk!!
En die griep, daar kan ik me ook zorgen om maken! Ik hoop maar dat het allemaal snel opgelost zal worden.

Ik ben 19 mei uitgerekend, maar van mij mag het echt komen. Ik heb enorm veel last van mijn bekken, bij elke stap die ik zet. Tel daar de twee uur slaap per nacht bij op en pfffff..
Een puberende peuter om je heen, maakt het af en toe knap lastig! Maar ik kan gelukkig ook nog erg genieten, van het gefriemel in mijn buik. Wat een wonder... En ik weet zeker dat het ons laatste kindje is, dus eigenlijk moet ik er extra van genieten..

Maar ik ben zo benieuwd WIE er in mijn buik zit!! Hoe ziet ie er uit?? En hoe zal de bevalling verlopen??? De eerste keer was ook geen pretje, maar gelukkig maak ik me daar (nog) geen zorgen om.

Dames, heel erg veel succes met de bevalling!!!!! Ik ben erg benieuwd naar alle verhalen strakjes..

Groetjes Maaike

hoi
nou het is inderdaad rustig!
hier nog niks hoor, mijn dag is as donderdag, maar denk dat het nog wat gaat duren. donderdag bij de gyn geweest en er was nog geen enkel teken van begin. gelukkig maar eigenlijk, want mijn jongste zit nog onder de pokken, en als hij er dan niet bij mag, dat zou ik echt vreselijk vinden. ophouden dus, slot erop!!
jee, lies, wat rot voor je. zo is het wel heel moeilijk om te genieten van de zwanerschap.
leven en dood, wat staat het toch dicht bij elkaar. van de ene kant ben ik ook heel erg blij met dit leven in mijn buik, van de andere kant toch heel verdrietig dat het er geen twee zijn gebleven (een buitenbaarmoederlijk, met 9 weken emt spoed geopereerd, deze bleef lief zitten)
het nieuws, daar kijk ik niet naar. ik ben een -te- gevoelig persoon, en elke keer dat ik wel een stukje kijk van het journaal, word ik treurog van zoveel ellende in de wereld. Ik steek mijn kop in het zand, voor zover mogelijk, en doe vrijwilligerswerk en steun projecten waar ik kan. daar wordt ik blij van en zo heof ik niet treurig te zijn. ik weet wel wat er speelt via de radio. maar daar hoef ik geen beelden bij..jak..

nou, nu maar weer wat leuks, ben lekker alleen thuis, man en kids naar de dierentuin. 'doe je rustig aan dan?' 'ja.... nee dus, heel het huis gepoetst, was ook wel nodig. bevredigend, maar wel vermoeiend, nu maar niks meer doen, alleen nog even op de fiets met de hond.
Hebben jullie een hond?? hoe doe je dat nu met uitlaten??
en straks???

Dag allemaal!
Spannend he!?
Ik zit nog vrij ver in mei, de 22e, maar ik kan me een beetje voorstellen hoe je je
voelt als je al rond "jouw" datum zit.
En Indra, voor jou staat de datum echt vast, ben je er al een beetje van bekomen?
Lies, ik hoop dat jij het allemaal een beetje trekt zo.

Hier heb ik toch het bedje maar opgemaakt, ik dacht dat ik dat heus niet zou doen maar ik kreeg wel een soort drang.
Ons huis is nu bijna helemaal gerenoveerd van binnen, onder mijn toeziend oog en dwang, ik ben een beetje verschrikkelijk, maar alles moet echt af zijn en mooi en leuk   en netjes, hahaha! Maar volgens mij is het gelukt.
Dinsdag komt onze bank en vanaf woensdag ga ik echt rust pakken.

Ik heb vandaag voor het eerst weer echt uitgeslapen en ik ga ook al drie dagen normaal naar de wc, dat is me in weken niet overkomen.
Alles lijkt nu anders of een teken of spannend, haha!

Ik wil graag zien hoe mijn mannetje eruit ziet en of hij gezond is.
Ik wil hem delen met mijn man die enorm ongeduldig aan het worden is en knuffels blijft kopen...
Ben benieuwd wanneer we weer een geboortebericht ontvangen...

Succes dames, tot snel!

Natalie

Nou, we zitten inmiddels op 40w en 2d en ik heb het idee dat er nog voorlopig niets gaat gebeuren. Ik voel geen enkel krampje of wat dan ook. Vrees dat al het werk weer tijdens een lange bevalling zal plaats moet vinden en misschien net als bij mijn vorige zoon  9 dagen na de uitgerekende datum. Pffff we zien het wel, je kunt er toch niets van zeggen. De kleine beweegt  goed, af en toe iets te goed.

Ik probeer nog maar te genieten van de rust nu, straks wordt het bikkelen. Voordeel van over de uitgerekende datum heengaan is dat ik minder vrije dagen hoef op te nemen om tot begin september verlof te hebben. Dat is positief gedacht toch.

Situatie in mijn omgeving wordt alleen niet beter. Mijn vader ligt nog steeds in het ziekenhuis. Hij moet waarschijnlijk gedotteerd worden. Hoe lang hij nog in het ziekenhuis moet blijven weten we niet. Mijn moeder en zus zijn enorm gestresst vanwege allerlei probleempjes en dat trek ik me best wel aan.
Mijn schoonvader leeft nog, aanstaande zondag wordt hij 65 en geeft een groot feest. Daar leeft hij in ieder geval erg naar toe. Misschien gaat het daarna wel snel bergafwaarts, wat ik natuurlijk niet hoop...

En hoe is het jullie?

Groet
Lies 40w 2d

Hoi meiden,
Nee, hier ook nog geen echte bevrijdingsdag!
De meisjes zijn weer   2 nachtjes logeren geweest en weer thuis, maar dat gaf niet genoeg rust voor een bevalling.   Valt mij dan weer tegen, had er echt niet op gerekend nu nog met een dikke buik te zitten. Maar ja, de eerste was ook 15 dagen te laat, de 2e 4 dagen te vroeg, dus deze gaat er gewoon lekker tussenin zitten (hoop ik, want een ziekenhuisbevalling zou ik toch echt liever niet weer hebben...
volgende week maandagavond heb ik een afspraak om te strippen, dus hopelijk is het kind er voor die tijd.

groetjs
Klarie

Terug
Bovenaan