1 mei: Onze maand is begonnen!

Oh meiden, wat een baaldag heb ik vandaag zeg. Niet te geloven. En ik kom er maar niet uit. Stom hoor.

Afgelopen vrijdag naar de gyn geweest. Die heeft bevestigd dat het weer geen klein kindje is. (dochter 4085gr, spoedkeizersnede na bevalling van 16 uur 10 dagen na uitgerekende datum) Hij heeft me getoucheerd en concludeerde "dat er al muziek in zit". Wat zoveel betekent als dat de baarmoedermond al aan het verweken is. Dat hoeft natuurlijk allemaal nog niets te zeggen.  
Wel heeft hij gezegd dat als die baarmoedermond aanstaande vrijdag voldoende verweekt is, ze gaan kijken naar inleiden. Er viel toch wel winst te behalen om hem eerder te halen, aangezien het weer geen kleintje is. En veel liever een vaginale bevalling, dan weer een keizersnede.
Gezien de keizersnede bij de eerste, moet de verweking natuurlijk gebeuren. De gel die ze inbrengen om dit te stimuleren, werkt namelijk ook verwekend op het litteken van de keizersnede en dit kan derhalve een baarmoederruptuur veroorzaken.  Da's natuurlijk erg spannend.

Vrijdag en zaterdagavond flinke harde buiken gehad en zondag zelf drie kwartier echte weeën. We dachten echt dat het begonnen was, maar toen ze niet vielen te timen (super onregelematig) en ze na drie kwartier dus gewoon weg bleven, bleek het dus toch vals alarm. Laten we wel hopen dat het heeft bijgedragen aan de verweking.

Baby was vrijdag nog niet ingedaald. Maar dat schijnt niet zo'n ramp te zijn bij een tweede.

En nu dus een gigantische baaldag. Ik voel me zo rot en zo ellendig. Baby is heel druk en heel sterk en kan mama dus echt pijn doen. Heb echt letterlijk om niets, harde buiken, die helemaal niet prettig aanvoelen. Gelukkig komt mijn moeder morgen een paar dagen logeren. Da's in iedergeval goed voor de afleiding. En dan zullen we vrijdag wel meer horen. Tja, of niet als er verder niets meer gebeurd is daarbinnen. Ik word echt helemaal gek van het afwachten en de onzekerheid, maar dat hebben er hier meer.

Het is een heel verhaal geworden. Hopelijk knap ik er wat van op dat ik het kwijt ben. M'n man en dochter komen zo thuis, dus dan heb ik ook geen zin om zo chagrijnig te zijn.

Groetjes,
Evelien

hoi meiden
morgen is mijn uitgerekende dag, maar de waterpokken zijn nog niet weg, dus ik hou het nog even op.. gek he, dat de een het zoooo zat is en de ander nog wel even door kan wandelen (waggelen).
vorige week was ik het wel helemaal zat, maar toen gebeurde er ook niks in mijn omgeving. nu heb ik mezelf ertoe gezet om gewoon de normale dingen te doen, hoe zwaar soms ook. zoon naar school, kleine man mee, soms is ie super nietluisterend en dan moet ik hem zo'n 500 meter optillen, dus dat is wel vermoeiend.
en soms is het heel gezellig, we hoeven nergens heen, dus heeft hij tijd genoeg om in de plassen te stampen, steenjes te zoeken enzo.

Maar ik kan me voorstellen dat je het zat bent, een klein ideetje is iets op het raam beginnen schilderen vr als het kindje geboren is. wij hebben bij allebei  een leuke tekening  geschilderd, was ik wel effe mee bezig. ondertussen moet je wel de luiken (of gordijnen) dicht houden, anders denken ze dat er al iets is.. hier weten ze dat als ik begin met schilderen dat het niet meer lang duurt.

nou meiden succes met het krijgen van reakties als: loop jij nou nog rond? ik dacht dat het er al wel zou zijn! nog geen weeen?? enzovoort...
gr daniella

Dag meiden,

Wat een herkenning. Ik ben pas 19 mei uitgerekend, maar ik ben het ook zo zat!!!
Gelukkig kun je hier even lekker klagen... Ik heb last van rug en bekken en de baby is volgens de groeiecho ook al 7,5 pond! Dus als die nog 3 weken blijft zitten, dan wordt het ook een zware baby... Gisteren ook nog eens een wortelkanaal behandeling gehad bij de tandarts, dus daar werd ik ook al niet vrolijk van...

Wat moeilijk van je zieke schoonvader, ik zit in hetzelfde schuitje. We hebben ook twee weken geleden gehoord dat mijn schoonvader niet meer te genezen is van kanker en hij gaat hard achteruit. Misschien moet hij deze week geopereerd worden en dat brengt een hoop zorgen en stress met zich mee.
Ik hoop dat zijn 65e verjaardag in elk geval een mooi feest zal worden.. Sterkte ermee!

Ik heb zojuist een ananas gekocht en een fles bitterlemon, het schijnt het op te kunnen wekken toch????? Nou, als jullie nog tips hebben??

Groetjes Maaike

Ben net terug van de VK. De kleine is nog steeds niet ingedaald dus als de vliezen breken, moet ik gaan liggen. Nu mag ik van mijn bezorgde man de deur niet meer uit want stel je voor dat het buiten gebeurd, waar moet ik dan gaan liggen?  We zien wel....
Verder was mijn bloeddruk prima, wel weer kilo aangekomen dus zit nu  op 14 kilo totaal erbij  (3 meer dan vorige keer). Ik moet ook toegeven dat ik erg veel snoep de laatste weken, zo van nu kan het nog, straks moeten we weer  aan de lijn.
De verwachting is dat het minimaal  een 8-ponder wordt, pffff, maar de VK stelde me gerust dat dat niets hoeft te zeggen over de zwaarte van de bevalling.  Omdat ik nog geen voorweeen heb gehad oid gaat ze er wel vanuit dat de bevalling niet erg kort zal duren. Vorige keer duurde het ongeveer een dag dus daar ga ik gewoon maar weer vanuit. Kan het alleen maar meevallen.

Mijn VK doet niet aan strippen of inleiden voor 42 weken.  Volgende week woensdag mag ik nog 1 keer bij haar op bezoek daarna word ik overgedragen aan het ziekenhuis. Had ik net mijn moeder aan de telefoon en die vindt het maar belachelijk dat ze je zolang door laten lopen, zeker op mijn leeftijd (ik ben 37 jaar) zou dat toch teveel risico zijn. Hebben jullie daar weleens van gehoord? Ik word hier toch wel zenuwachtig van.

Mijn vader krijgt vandaag een hartkatheterisatie en indien nodig een dotterbehandeling. Dan mag hij waarschijnlijk morgen naar huis, dat zou fijn zijn. Hopelijk knapt hij dan snel op. Hoef ik me daar niet meer zo druk over te maken.

Doen jullie nog iets op een dag? Ik hang eigenlijk heel de dag op de bank en geniet enorm van het niets doen. Soms even een wasje, strijkje of  boodschapje maar dat is het dan wel.  

Groet
Lies 40w3d

Hoi Lies,

Jammer dat de vk niet wil strippen of hoeft het van jou ook nog niet? Ik had de afspraak staan om met 37 weken te strippen, mits mogelijk. Nou kwam Thomas eerder, dus hoefde het niet meer.
Volgens mij hoeft een bevalling niet risicovoller te zijn als je wat ouder bent. Ik ben 38 en heb er niemand over gehoord. Maar dat van die voorweeen, ik vraag me af of dat ook echt zo is hoor. Bij mijn 2e had ik ook geen voorweeen en die was er in 3,5 uur en nu bij de jongste had ik de dag ervoor wel harde buiken die regelmatig kwamen en duurde de bevalling 6 uur.
Ik hoop voor jou dat je bevalling snel begint!

groetjes, keesje

Hoi meiden,

Gisteravond flinke huilbui gehad, ik  zag het allemaal niet meer zitten. Gelukkig heeft mijn mannetje me opgevangen en getroost, heerlijk mijn voetjes gemasseerd en vandaag een vrije dag genomen om  gezellig bij me te zijn. En nu maar weer wachten op die baby!!!!

Mijn vader is gisteren niet geholpen in het ziekenhuis. Hij ligt nu al  een week in het ziekenhuis, is overgeplaatst naar een  ander ziekenhuis, maar heeft nog geen behandeling gehad. Er worden hem telkens dingen beloofd die niet nagekomen worden, hij is helemaal overspannen en wil naar huis. Ik vind het echt te  gek voor woorden hoe ze met zieke mensen omgaan. Nu  had ik met mijn schoonvader ook al slechte ziekenhuiservaringen en ik hoor steeds meer van mensen dat dat erbij hoort als  je in het ziekenhuis ligt. Jeetje wat slecht is dat in Nederland dan zeg. En we betalen ons blauw!!!! Hoop dat ik met mijn bevalling snel weer naar huis mag.
Misschien krijgt mijn vader vandaag  de hartkatheterisatie maar hij  hoopt nergens meer op.  Wel heeft hij gezegd dat hij voor het weekend naar huis gaat, met of zonder behandeling. Ben benieuwd of hij dat echt doet, wel eng met zijn hartproblemen.

@keesje71: Wat fijn om jouw verhaal te lezen over die korte bevalling zonder voorweeen. Ik zat er helemaal doorheen gisteren  maar leefde helemaal op na jouw bericht. Het kan dus wel!!!! We gaan ervoor.

Groet
Lies
40w4d

Hallo allemaal,

Jeetje wat heb ik veel gemist, dus ik begin met iedereen die al bevallen is van harte te feliciteren!! Wat fantastisch zeg!
Ik heb een week of 6 niet kunnen internetten vanwege de verhuizing (verbinding niet opgeleverd) en daarna is tot overmaat van ramp mijn mailaccount met alle wachtwoorden etc ook nog gekraakt geweest.
Maargoed, ik lees weer mee. Ik ben wel een beetje (in positieve zin natuurlijk!) jaloers op de dames die hun kleine al in de armen kunnen houden!
Geniet ervan allemaal!!

Terug
Bovenaan