1 slaapje heel kort

<p>Hooihooii</p><p>Sinds kort wil ons meisje niet meer in de ochtend slapen. </p><p>Eerder sliep ze altijd tussen half 11/11 uur 30 min.  En om 14:00 30 min.</p><p>Nu wil ze sochtends niet meer slapen dus overgegaan naar 1 slaapje.  Tussen 12:00 en 13:00 gaat ze dan naar bed. Maar slaapt elke keer maar weer 30 min. Terwijl ze wel echt moe was.. Je zou denken naa 1 slaapje. Dan gaan ze met de dag ook wel wat langer slapen. Maar helaas slaapt ze elke keer maar 30 min.</p><p>En gaat savonds tussen 18:30/19:00 naar bed.  Maar word savonds/snachts nog wel geregelt wakker. Dat kan wel 4/5 keer zijn. Gister was het zelfs zo erg. Dat ze niet eerder ging slapen dan 21:30. En had niet meer geslapen vanaf 13:15.. Dat is gewoon 8 uur en 15 min wakker?  ze is nooit echt een slaper geweest. Maar toch. Ze is wel altijd Echt moe... En dan breng ik haar naar bed. Maar ze weigert gewoon te slapen.. Of ze word echt 100 x wakker....</p><p>Herkenbaar voor iemand.  En iemand tips?</p><p>Vandaag heeft ze weer maar 30 min geslapen. Tot 13:00.  Denk dat ik ze vandaag maar eens om 18:00/18:30 na bed breng. Dan maar iets eerder. Misschien helpt het. Ik heb van alles geprobeert?</p>
 
Dat klinkt zeker pittig, voor jullie en voor je kindje. Ik merk dat ik in je verhaal me afvraag of er iets lichamelijks aan de hand is, waardoor ze niet lekker slaapt. Alsof ze steeds van iets wakker wordt, buikpijn, verborgen reflux oid? Geen idee wat je al hebt geprobeerd hierin, maar anders zou ik denk ik eens in die hoek gaan denken en kijken? Succes!
 
Ik weet niet wat je al geprobeerd hebt, maar wellicht is ze over haar vermoeidheid heen? En zou ze dus eerder naar bed moeten?
Hoe oud is ze? Kan ze in een 'sprongetje' zitten? Dat kan van invloed zijn op het slapen. Het kan ook zijn dat ze inderdaad ergens last van heeft, waardoor ze niet wil/kan slapen. Doorkomende tandjes bijvoorbeeld.

 
Hoe oud is je meisje? En kan ze zelfstandig in slaap vallen of heeft ze jou daar bij nodig?
Het klinkt alsof ze niet zelf de volgende slaapcyclus kan starten. En ook alsof ze oververmoeid is en daardoor moeilijker slaapt. Ik heb veel gehad aan het boek 'baby in een droomritme'. 
 
Ze is 14 maanden. En normaal gaat ze rond 19:00 erin... Maar ga haar vandaag eens eerder naar bed doen. Rond 18:00/18:30 misschien helpt het.
Ik heb van alles geprobeerd. Ze krijgt nog een flesvoeding mee naar der bed. Ze heeft een tijdje in peuterbed gelegen. Omdat ze zo slecht sliep. Maar daar kwam ze elke keer uit bed gelopen. Dus weer naar der ledikant gegaan. Ze heeft in slaapzak gelegen dat vond ze niks.. Ik heb zelfs een sleepyhead voor der gekocht. Heeft ze een tijdje in gelegen maar werd ze ook wel soms wakker... Heb zelfs een kussen gekocht waar ze op ligt.. ( soms dan sliep ze nog weleens bij ons en dan lag ze op een kussen en sliep ze wel gewoon heel goed als ze bij ons slaapt) vandaar dat ik een kussen probeer.
Ze zit wel weer in een sprong. En misschien ook wel wat last van der tandjes..  Maar vin het nu wel extreem dat ze zo vaak wakker is. Ze slaapt echt heel weinig. Overdag dus eigenlijk maar 30 min ? had het ook bij cb neergelegd en die weten dat ze altijd al een slechte slaper is. Maar ze misschien wel niet zoveel slaap nodig heeft. 
Nou vond het gister wel heel erg lang day ze wakker was. Van 13:15 Tot 21:30...
GA vandaag eens proberen eerder naar bed te brengen. Misschien dat ze over haar slaap heen is ofzo. Ik probeer van alles?
 
Heb je al een “white noise” apparaatje geprobeerd? Blijkt goed te werken voor het in slaap vallen en rustiger slapen. Misschien de moeite waard?
 
Kinderen en ook volwassenen worden blijkbaar na 30-1,5 uur wakker en starten dan de volgende cyclus. Als je zelf deze kan doorpakken slaap je langer. Slapen is een vaardigheid en hiermee kan je je kindje helpen met de juiste slaapassociaties. 


Misschien doe je dat allemaal al hoor! Het is ook niet betweterig bedoeld. Onze uk sliep heel kort, was vaak in de nacht wakker en heeeel alert en overactief. Uren moest ik hem wiegen en dragen. Met behulp van een slaapboek (er zijn er zat) hebben we een super slaapkop!! Die in z'n eigen bedje zelfstandig in slaap valt en door slaapt. 
 
Ze kan niet zelf in slaap vallen. Ze valt alleen in slaap als ik erbij ben. Al vanaf de geboorte is dat zo?
Ik heb een zazu knuffel.. Zelf de white noise vind ze echr helemaal niks. Dan zit ze echt rechtop van wat is dit nu weer voor kabaal. Ik gebruik meestal de slaapliedjes. En daar word ze ook wel echt moe van.  Maar het in slaap vallen in gewoon echt een dingetje. Je zou denken dat als ze overdag zo weinig slaapt. Dat ze savonds dan wel gewoon goed moe is en goed zal gaan slapen ?
 
Terug
Bovenaan