1 ste keer kamperen met onze dreumes heeft er iemand tips ?

hallo,

wij gaan in juni voor de eerste keer kamperen met ons dochtertje kiki ze is dan net 1.5 jaar wij zijn al eens gaan kamperen maar toen zat ze nog rustig in mijn buik .nu zou ik graag van jullie eens tips willen, over wat jullie allemaal meenamen .

groetjes kelly, tommy en kiki
 
Hoi,

Wij gaan in juni ook voor het eerst kamperen met Cas. Hij is dan 4 maanden. Het ligt er natuurlijk een beetje aan waar je heen gaat wat je mee wilt nemen. Wij blijven bewust heel dicht bij huis (de 'camping' is de achtertuin van mijn ouders), zodat we elk moment naar binnen kunnen en al het noodzakelijke gewoon bij de hand hebben.

Buiten je normale kampeeruitrusting zou ik in elk geval zorgen voor voldoende (veel) kleding voor elk weertype (vooral als het regent dan is ze binnen 5 minuten nat en vuil). Voor verzorging en slapen heb je in principe hetzelfde nodig als thuis. Met (groot) speelgoed en knuffels  moet je een keuze maken welke wel en niet meegaan.
 
Als je naar het buitenland gaat is het misschien handig om ruim voldoende potjesvoeding mee te nemen.  Daar is natuurlijk ook gewoon goede babyvoeding te koop, maar het zou net een andere smaak kunnen hebben, waardoor jouw kind het niet lust.  
 
heyhey

wij gaan in mei op vakantie. (5 dagen)
we blijven wel gewoon in nederland, in een stacaravan op een camping.

wat wij hebben gedaan is een box,campingbedje,kinderstoel en badje  gehuurd daar op de camping.
zodat we dat allemaal niet mee moeten sjouwen.

wat je o.a. mee moet nemen:
genoeg kleertjes voor alle weertypen. (je kan gerust zeggen dat je de halve kledingkast mee neem hahaha)
handdoeken, washandjes, badspulletjes.
evt. medicijnen (vit d druppels)
tandenborstels,tandpasta's
speelgoed
lakentjes enz voor bedje (en voor jezelf ook) evt knuffel en speen
speelkleed
zonnehoedje, paracol, zwemkleding.
genoeg eten en drinken. dus melk, sap, potjes eten enz
de papieren van je verblijf.
zonnebrandcreme
bodylotion voor na het zwemmen (ivm de chloor, doe ik wel altijd)

pppffff verder zou ik het even niet weten hahaha
ja, je moet behoorlijk veel meenemen voor die kleintjes :D
3 kwart van je auto zit helemaal vol met babyspullen hihihi

liefs, do







 
Oja... Nog een tip. Als het warm weer is, zet dan voor de slaapjes overdag het campingbedje op een rustige plek in de schaduw. In de tent kan het dan veel te heet worden. Wel liefst met een muskieten net en eventueel een lakentje eroverheen.
 
Wij zijn vorig jaar gaan kamperen met ons zoontje, was toen 16 maanden. In Frankrijk. Ik dacht, daar zullen ze wel prima babyvoeding hebben, dus ik heb nauwelijks wat meegenomen... Hmm, dat heb ik geweten! Ze hadden daar geen pap, geen smeerpate en de potjes eten waren eigenlijk allemaal voor 6 maanden, dus helemaal glad gepureerd... Uiteindelijk wel ook potjes met stukjes gevonden, maar ja, daar hadden ze maar 3 (vreemde) smaken. Gelukkig lustte hij het wel, maar echt gevarieerd was het dus niet!

Verder hadden we een kist met speelgoed meegenomen en een groot speelkleed en ook een parasol is geen overbodige luxe. De kist was zo groot dat hij er in kon zitten en we hebben die als badje gebruikt! Wel zo relaxed.

Ik zou van te voren een goede zonnebrandcreme uitproberen (mijn zoontje kreeg uitslag van diverse merken, dus ik heb echt even moeten zoeken) en proberen te oefenen met een petje/hoedje. De meeste kindjes op die leeftijd trekken zo'n ding resoluut van hun hoofd, maar soms geldt dat de aanhouder wint (zeker als je er eentje met touwtjes onder het kinnetje vastmaakt). Mijn zoontje had echter een erg sterke wil hierin, dus het is mij nooit gelukt. Voor wat bescherming heb ik toen zijn haar langer gelaten dan normaal.

En zeker niet vergeten: tube wasmiddel!! Ik was normaal niet op vakantie, maar met de ongelukjes van mijn zoontje moest het wel (doorgelekte luiers etc).

Veel plezier! Kamperen is wel erg leuk voor de kleintjes, mijn zoontje heeft zich prima vermaakt!
 
Terug
Bovenaan