Wij zijn vorig jaar gaan kamperen met ons zoontje, was toen 16 maanden. In Frankrijk. Ik dacht, daar zullen ze wel prima babyvoeding hebben, dus ik heb nauwelijks wat meegenomen... Hmm, dat heb ik geweten! Ze hadden daar geen pap, geen smeerpate en de potjes eten waren eigenlijk allemaal voor 6 maanden, dus helemaal glad gepureerd... Uiteindelijk wel ook potjes met stukjes gevonden, maar ja, daar hadden ze maar 3 (vreemde) smaken. Gelukkig lustte hij het wel, maar echt gevarieerd was het dus niet!
Verder hadden we een kist met speelgoed meegenomen en een groot speelkleed en ook een parasol is geen overbodige luxe. De kist was zo groot dat hij er in kon zitten en we hebben die als badje gebruikt! Wel zo relaxed.
Ik zou van te voren een goede zonnebrandcreme uitproberen (mijn zoontje kreeg uitslag van diverse merken, dus ik heb echt even moeten zoeken) en proberen te oefenen met een petje/hoedje. De meeste kindjes op die leeftijd trekken zo'n ding resoluut van hun hoofd, maar soms geldt dat de aanhouder wint (zeker als je er eentje met touwtjes onder het kinnetje vastmaakt). Mijn zoontje had echter een erg sterke wil hierin, dus het is mij nooit gelukt. Voor wat bescherming heb ik toen zijn haar langer gelaten dan normaal.
En zeker niet vergeten: tube wasmiddel!! Ik was normaal niet op vakantie, maar met de ongelukjes van mijn zoontje moest het wel (doorgelekte luiers etc).
Veel plezier! Kamperen is wel erg leuk voor de kleintjes, mijn zoontje heeft zich prima vermaakt!