1 week teruggezeg

Wij hebben vandaag onze eerste echo gehad. We dachten dat we 7 weken ver waren maar volgens de VK is het 6 weken. Wel was er een kloppend hartje te zien. We hebben afgesproken dat ik volgende week weer kom.
Ik maak me nu wel zorgen. Ik heb mijn eisprong op 31 oktober of 1 november gehad want ik heb ovulatietesten gebruikt. Herkent iemand dit? Hebben jullie dit ook gehad?
 
Je eisprong is niet belangrijk, je moet rekenen vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie! Klopt het dan wel ongeveer??

Je wordt al snel iets terug gezet of vooruit gezet hoor. Had ik bij m'n 1e twee zwangerschappen ook en nu bij de 3e ook weer.
De eerste dag van m'n laatste menstruatie was 15 september. Ik zou dan 22 juni uitgerekend moeten zijn maar de datum is vastgezet op 17 juni, scheelt dus ook bijna een week. Bij allebei m'n dochters waren dit 5 dagen die ik terug werd gezet. Het gebeurt vaak en is volgens mij niet perse iets geks!
 
Niet persee iets om je zorgen over te maken. Bij m'n eerste twee zwangerschappen was ik ook bijna een week minder ver dan ik dacht en daar zijn 2 mooie jongentje uit ontstaan
 
Eerste dag van mijn menstruatie was 17 oktober en op 31 oktober en 1 november had ik een smiley. Nu hoor ik dat de innesteling soms later kan plaatsvinden waardoor de groei minder is dan verwacht. Pfff vind het wel spannend allemaal. Gelukkig wel een kloppend hartje gezien.
 
Idd spannend, maar klinkt helemaal niet gek. Zeker met de info die je geeft. Als je op 31 okt/1 Nov een smiley had, was je eisprong waarschijnlijk op 2 of misschien zelfs wel 3 Nov. Een ovulatietest geeft je LH piek aan, niet je eisprong... En een innesteling kan inderdaad wat later plaatsvinden, dus dat allemaal bij elkaar, klinkt de uitkomst van de echo best logisch! En dat er al een kloppend hartje was, is natuurlijk een goed teken!
Bovendien zijn de metingen  van de echo's bij die termijn niet zo betrouwbaar. Dus 6 weken kan best 6 weken en 2 dagen kunnen zijn. Een klein meet foutje bij die termijn, kan zo een halve week schelen. Daarom worden de termijnecho's pas later gemaakt..
Succes met wachten deze week! 
 
Hoeft inderdaad helemaal niets te zeggen! Hadden wij bij de allereerste echo ook en vervolgens werd het elke echo dichterbij hoever ik “zou moeten zijn”.

Hangt er ook maar net van af hoe ze meten, want net niet precies genoeg meten scheelt zo weer een paar dagen..
 
Ik heb dit vorig jaar ook meegemaakt, en bij mij is dat helaas een miskraam geworden. Wel nog doorgegroeid tot ruim 9 weken, maar bij de termijnecho bleek het kindje dus helaas al een tijdje te zijn overleden. Mijn verloskundige gaf aan dat de kans op een miskraam iets groter is als de termijn niet helemaal klopt met wat je zelf dacht, maar zoals hier boven te lezen is kan het gelukkig ook goed gaan. Ik wist zelf mijn eisprong niet helemaal, mijn laatste menstruatie was voor de zwangerschap ervoor (nog niet gemenstrueerd sinds de bevalling ivm borstvoeding), dus dat zou al helemaal niets gezegd hebben, maar met de termijn die ze bij de echo aangaven zou ik met iets van 2+4/2+5 al positief getest moeten hebben, en dat is wel heel erg vroeg en klopte voor mijn gevoel dus ook niet. Hopelijk krijg je volgende week goed nieuws, heel veel sterkte met de onzekerheid tot die tijd!
 
Terug
Bovenaan