1 week teruggezeg

Bij mijn eerste zwangerschap 3 dagen vooruit gezet. Bij mijn 2e zwangerschap een week terug gezet. En bij de 3e zwangerschap bleef de uitgerekende datum gelijk aan wat ik zelf berekend had nav mijn laatste menstruatie.

Bij de eerste 2 ovulatietestwn gebruikt. 3e zwangerschap was onverwacht. 3 gezonde kinderen 2 jongens van 5 en 2 en een dochter van 8 weken.
 
Ik bleek bij de termijnecho een week minder ver, dus werd er een week later nog een termijnecho gedaan om het termijn zeker te weten. Nu was mijn menstruatie onregelmatig, maar had ik wel duidelijke symptomen van een eisprong gehad (niet gemeten). Inmiddels 38 weken zwanger dus een week verschil kan zomaar hoor! En wat er al gezegd is, een klein meet verschilletje kan al een paar dagen uitmaken..
 
De verloskundige kon de kleine moeilijk vinden. Heel even zagen we de kleine en we zagen het hartje kloppen. Daarna verstopte het zich weer. Ik kreeg ook een beetje het gevoel dat de verloskundige niet echt verder wilde kijken. Toen ik vroeg aan welke kant de kleine zat, kreeg ik geen antwoord. Ik weet het niet….misschien maar een andere verloskundige proberen.
 
Ik ben bij de 8 weken echo ook al direct 4 dagen terug gezet en met de 10 weken echo werd dit 5 dagen en 17 juni is de uitgerekende datum die ze vast hebben gezet op de 10-weken echo!

Bij mijn oudste 2 kindjes konden alle echo's uitwendig, ook de 7/8 weken echo al. Nu bij de 3e moest de 8-weken echo inwendig omdat ze het niet kon zien en de baby nog zo klein was. Ik maakte me toen ook wat zorgen, want waarom was de baby zo klein?? Maar het hartje klopte wel en met 10 weken was dus alles goed. Dus ach, soms kunnen ze het echt gewoon niet goed zien en zit de baby nog erg verstopt of heel laag met 7/8 weken!

Wacht maar geduldig af tot de volgende echo, meer kun je toch niet doen. Zolang ik geen bloed verloor, ging ik er maar vanuit dat alles goed ging daarbinnen in m'n buik!
 
Het is toch al super fijn dat he volgende week weer terug mag komen? Sneller kan niet.
Een andere verloskundige zoeken zou ik voor dit moment geen oplossing vinden. Ik bedoel, ik vind het absoluut niet gek wat ik lees en ik zou me er niet zo'n zorgen om maken. Vertrouw op je lichaam en afwachten tot volgende week!
 
Hi hier ook. Net echo gehad... Erg spannend gezien al mijn klachten weg zijn. Maar zag er goed uit
Niet 8,1 maar 7,4 weken zwanger. Volgens gynaecoloog heel normaal en compleet geen reden tot zorgen.
Ook ik heb ovulatie testen gebruikt. Of het is een late innesteling geweest. Maar t kon ook zijn dat ik met de termijn echo weer juist verder zou zijn.
Mij werd letterlijk gezegd het ziet er goed uit ga genieten.
 
Terug
Bovenaan