10 maand advies nodig, wat zou dit kunnen zijn?

<p>Hallo mama's en misschien wel papa's</p><p>Mijn 10 maanden oude dochter eet fantastisch maar het drinken is drama. Ik zal even de situatie schetsen.</p><p>Afgelopen nacht een hysterisch kond tot 02:00. </p><p>Schreeuwen huilen, extra fles gemaakt  waar ze 170 van opgedronken had, schone luier, temp van 36,4 en koetelekoet, maar ontroostbaar tot ze zich neer gegeven had.</p><p>Vandaag bij de gastouder, temp vanmorgen va 35,6</p><p>Fles van 180+6 slecht 120 van gedronken. Maar opeens wou madam een boterham dus die heeft ze gehad.</p><p>10:00 fruit met een beetje water.</p><p>12:00 2 boterhammen en de fles Maar 20 cc, er is geprobeerd pap van te maken maar madam zette het op het huilen, fles weg duwen boos worden enz.</p><p>Na het slaapje, fles van 180, waar ze op de 110 bleef hangen, maar na zelf drinken toch nog de 150 heeft gehaald. Temp overigens prima.</p><p>Gastouder geeft aan dat ze alles verder doet maar nu vanmiddag iets rustiger is.</p><p>Nu het raadsel, waarom word ze zo hysterisch boos, gillen en waarom is het drinken zo prut.</p>Iemand een idee, en wanneer ga ik naar een dokter? Wel heeft ze het weekend voor het eerst gelopen uit haar eigen achter het loopkarretje.

's ochtends vroeg en 's nachts als ze net wakker worden kan de temperatuur idd best laag zijn. Zolang in de middag de temperatuur prima is, geen probleem.
Probeer je wel eens wat anders te geven dan melk via een flesje? Misschien vind ze het flesje niks, en wil ze best wat water drinken uit een (rietjes) beker?
Vind het overigens wel logisch dat ze geen pap meer wil na 2 boterhammen. Ze zit gewoon vol! 
Waarschijnlijk gewoon een fase, zoals met alles ;). Succes!

Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen hoe weinig ze drinkt. Dat ze na een lunch van 2 boterhammen geen melk meer hoeft is niet gek toch? 
Ik moet even terug denken want ons zoontje is 12 maanden maar ik vergeet dingen snel. Ik weet wel dat wij rond 11 maanden ineens van 3 flessen naar 0 gingen. Van de een op de andere dag wilde hij geen fles meer. Echt huilen ook en strijd. Ik heb het een week gelaten. Na een week weer aangeboden en sindsdien drinkt hij 2 x 90 cc max. Hij eet voldoende andere dingen dus prima. 
Volgens mij is het dus niet zo'n ramp, zolang ze maar wat water of thee extra drinkt.

Hier hadden we met 10mnd alleen nog de avondfles van 21.00u 180/6. En die ging utieindelijk ook niet meer leeg dus ook weggelaten vanaf 14 mnd. schema 10 mnd:
8.00: yoghurt/of pap
10.00: stukjes fruit (steeds iets anders)
12.30: 2 boterhammetjes met tuit beker melk
15.30: tussendoortje (zacht koekje of iets dergelijks, later werd dit juist komkommer, tomaat enz)
18.00u potje of prakje van ons eigen avondeten.soms toetje
20.30u naar boven met de fles en dan in slaap vallen in bed leggen. 

tussen door tuitbeker (uiteindelijk munchkin na veel oefenen) met ranja 0.0 multifruit bij de jumbo. Zitten echt de laagste koolhydraten in en dan weet ik dat er geboeg vocht gedronken word. Gewoon water gaat er niet in...
Is dus echt een overgangsfase en is even raar! Van baby naar dreumes al zo vroeg.. succes ermee ??

Ons zoontje is nu 9,5 maand. Ons schema ziet er zo uit. 
Opstaan 180cc met 1 boterham
9.00 stukjes fruit met water of thee
12.00 2 boterhammen met 90 cc. Doe de nutrilon soms ook pas voor zijn tweede slaapje. 
In de middag na het slapen wat drinken met iets te knabbelen. 
18.00/18.30 avondeten
19.30 210 cc
Merken dat ons zoontje juist niet om eten vraagt, als hij het eenmaal ziet wilt hij alles ineen keer opeten. Ik zou gewoon minder melk geven. Vast voedsel wordt steeds belangrijker en als dat goed gegeten wordt is het prima. Inderdaad daarnaast water of thee laten drinken uit een beker of iets dergelijks. 

Terug
Bovenaan