10 maand advies nodig, wat zou dit kunnen zijn?

Als ik het zo lees krijgt ze nog best veel en grote flessen? 

Ik kan me voorstellen dat ze gewoon genoeg heeft. En op deze leeftijd lijkt me minder drinken zeker geen probleem. 

Ze moet natuurlijk wel vocht binnen krijgen. Maar zolang ze plasluiers heeft is het goed volgens mij.
Ik denk ook gewoon dat het weer even een fase is. 

Ik denk dat ze t toch best heel goed met haar flessen. En ze eet goed hoor, ze zal daarna vast vol zitten.
Onze zoon weigerde vanaf 10 maanden zijn flessen, hij wilde er niets meer van weten en dat is zo gebleven. Hij at toen 2x per dag pap en dronk water en thee, al waren dat kleine beetjes. Hij deed t er prima op, al had ik daar in t begin wel wat zorgen over. Dat bleek niet nodig.
En dat s nachts huilen, mss n gevolg (fase....) van de ontwikkelingen die ze doormaakt?

Mijn dochtertje van ruim 9 maanden drink en eet sinds gister ook wat minder. Net wat je omschrijft mopperen en lippen stijf op elkaar. Pas ook een dramatisch avond dat ze zich niet wilde overgeven, krijsen gewoon.
Schema van ons:
08.30 uur pap van 120cc flesvoeding
10.00 uur fruit en paar slokken water of thee. 

12.30 2 boterhammen met flesje 90cc maar dan wel maar met 1 schepje flesvoeding. Is dus meer voor het vocht en niet echt het melk als opvulling in de maag. Laat er vaak wel wat van staan. 

15.30 uur tussendoortje met enkele slokken water/thee
17.30 uur warm eten 
19.00 uur fles 120cc 
19.30 uur slapen. 

tussendoor geef ik vaak haar 360 graden beker en drinkt dan ook wat slokken. 

Ze drinkt prima hoor. Ik vind dat ze erg veel flessen krijgt eigenlijk. Met 10 maanden zijn 3 flessen per dag (7.00/13.00/19.00) voldoende! En dat hoeft écht niet 3x180cc te zijn. Minder is ook goed. Zeker als ze in de middag 2 hele boterhammen eet, dan snap ik Dat ze geen zin heeft in die fles gelijk daarna.
Dus ik zou me niet zoveel zorgen maken. 3 Flessen is écht ruim voldoende met 10 maanden. Als ze het red op 2 flessen is Dat zelfs ook goed. De middagfles is geen must meer! Zo te zien eet ze prima vast voedsel ernaast, heerlijk! 

Onze dochter deed toen ook een beetje gek. Nu komt het bij haar door de KMA
Maar kan inderdaad ook zijn dat je kindje minder behoefte heeft aan melk. Wij rekenen ong 300cc melk buiten de ranja wat ze krijgt. Wij hebben ook 0,0 suiker van Raak.
Wij zitten nu op 2 flessen soms 3 maar drinkt de ochtend en avondfles nooit op.. je kan ook tussendoor zuivelproducten aanbieden.
Kinderarts heeft me verteld dat vanaf 1jaar sowieso geen flesvoeding meer nodig is, dan kun je ook gewone melk in de fles doen.

En die hysterie in de nacht is waarschijnlijk gewoon een droom, of verlatingsangst of besef van het donker etc... hoort er ook allemaal bij. Ze kunnen helaas nog niet praten hè ;) Maar zeker geen dingen om mee naar de dokter te gaan, gewoon normaal baby-gedrag en probeer die flessen een beetje los te laten. Die fles na het middagslaapje kan er sowieso allang af, zoals iedereen hier zegt is 3 flessen per dag ruim voldoende!

Dank jullie wel allemaal! En wat kan je onzeker zijn dan opeens. Ergens weet ik wel dat het ook prima is maar dat los laten. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. Maar door dit en wat onderzoek ben ik weer een stuk zekerder. We gaan naar 2 flessen, heb 2 dagen vrij dus kan het mooi in de gaten houden.
Ze groeit goed in gewicht en lengte, maar. Toen ik advies vroeg paar weken terug van consultatie bureau kreeg, ik alleen te horen dat er 500 melk in moest en liefst 3x 180. En je doet het prima. Terwijl je zelf ook wel kan bedenken dat een kind vol zit van al dat eten.
Ze geeft het zelf eigenlijk goed aan, meer dan dus gewoon maar gevoel blijven volgen.ze gaat zo snel dat het plan de ene week zus is en de andere zo. 
En dat hysterische is denk ik ook dat we overrompeld waren, dit is serieeus de eerste nacht dat we in de weer zijn geweest, ze slaapt eigenlijk altijd door vanaf 6 weken. Zo fopte ze haar papa gisteren middag door keihard te gillen, eenmaal bij de box begon ze te lachen met een big smile. Ze is lekker ondeugend en nu ze doorheeft dat ze kan gillen word het alleen maar leuker natuurlijk. Ik denk dat het opvoeden is begonnen, dus manlief en ik hebben samen een goed gesprek gehad over hoe we dit aanpakken, voordat mw ons inpakt hihi. 

Hallo allen,
Even een update van vandaag. We hebben een nieuw schema geprobeerd en ben tevreden.
Opstaan: boterham en 150 fles.
Koffietijd: 70 water en fruit.
Tussen de middag een halve bolletje en halve boterham en 120 melk.
Thee tijd, 170 diksap en een koekje lees tor aan etenstijd
Avond eten  half 6
18:45 fles 70 cc
19:00 welterusten.

Terug
Bovenaan