10 maand en geen warm eten willen.HELP!!

hallo.
ons zoontje is nu 10,5 mnd.
een heerlijk vrolijk ondernemend ventje.slaapt snachts lekker door.eigenlijk gaat alles top,.....alleen wil hij geen warm eten!
niet uit een potje,niet zelf gekookt.helemaal niet.in het begin waren het een paar hapjes maar ook dat ging niet van harte.en nu helemaal niet.
alles wat wij eten wil hij ook proberen..alleen je raad het al....niet het warm eten!
help!
wie heeft dit ook meegemaakt of heeft advies.alles is welkom.
alvast bedankt.

groetjes winston

hai,

heeft hij altijd warm eten slecht gegeten of is het iets van d elaatste tijd?

je zou misschien eens kunnen proberen om er wat appelmoes bij te doen dat het wat zoeter word en dan telkens een beetje minder erbij geven zodat je kindje toch weer aan de smaak went van het warme eten

succes ermee

hij heeft altijd al slecht warm gegeten.
deed altijd een paar hapjes,maar nu helemaal niet meer.duwt het met zijn tongetje er weer uit.

maar die appelmoes ga ik morgen gelijk even proberen ja.
bedankt
groetjes winston

Hoi,

Heb je al eens geprobeert om het helemaal af te laten koelen?
misschien dat het dan wel lukt, dan kun je de temperatuur daarna een beetje opvoeren!

Groetjes MJ

hoi hoi,

Misschien vindt hij warm wel helemaal niet lekker en heeft hij het eten liever koud. Of zoals mijn voorganger schreef laat het hem zelf pakken, desnoods gewoon met z'n handen als met een lepeltje niet lukt.

Mijn neefje heeft dit ook een tijd gehad, maar bij hem kwam het door iets anders. Voordat hij 's avonds naar bed ging kreeg hij nog een papfles. Dit vond hij erg lekker. Hij wist dus ook dat hij toch altijd nog iets kreeg voordat hij ging slapen. Hij at dus zijn avondeten ook niet of nauwelijks. Op aanraden van cb hebben ze toen de papfles weggelaten. De eerste dagen had het weinig effect, maar daarna was het voor hem duidelijk dat als hij zijn warm eten niet at hij dan ook verder niks meer had. Hij eet nu hartstikke goed en vindt alles lekker.
Is misschien een idee ik weet het ook niet.

Succes!

Een soortgelijk probleem heb ik met mijn dochtertje van 8 mnd. We zijn netjes begonnen met de groentehapjes zoals het hoort. Alles goed fijn malen en happen maar. Dat ging in het begin goed maar de laatste tijd gaat dat er niet meer in. Losse stukjes eten (vlees, aardappel, pasta, brood) wat we haar tussendoor aanbieden pakt ze maar wat graag aan en eet ze ook op. Wij zijn dus ook maar begonnen met het grover maken van het eten maar na 2 a 3 lepeltjes gaat het mondje echt niet meer open. Soms neemt ze nog wel wat losse stukjes eten uit de hand aan tijdens de maaltijd maar daarmee houdt het op. Honger heeft ze wel want daarna eet ze met gemak nog een heel bekertje yoghurt op maar ik had liever gehad dat ze haar warme hapje opat. Ook ik hou me dus aanbevolen voor tips en ervaringen van andere ouders.

Terug
Bovenaan