Hoi,
Ik wil toch even reageren hoor. ELK KIND IS VERSCHILLEND!!!!!!!!!
Niet elk kind eet beter als het stukjes krijgt of als het zelf mag eten, naar mijn mening is dat voor een groot deel afhankelijk van of een kind van nature hongerig en nieuwsgierig is aangelegd. Als dat zo is, gaat het zelf eten inderdaad prima. Mijn eerste dochter heeft vanaf babytijd weinig tot geen hongergevoel (heb ik ook niet zo), dus die smeet al haar voedsel meteen weg. Nou, dan krijgen ze dus niks binnen.
Dochter nummer twee, daar werkte zelf eten prima, die heeft nu nog doorlopend honger. Mijn zoon heeft tot 1 jaar geen stukken gegeten. Begon meteen te kokhalsen om het vervolgens uit te kotsen. En nu mijn derde dochter, die heeft zeer zeker hongergevoel, maar sabbelt alleen op stukken (al een maand of drie) zonder daadwerkelijk echt iets te eten. Breekt er een stukje af, dan werkt ze dat direct haar mondje uit.
Ik wil dus alleen maar zeggen: er is geen gouden regel om kinderen te laten eten, want ze zijn allemaal anders. Zelfs nu met mijn vierde kind sta ik soms nog versteld hoe anders zij weer is.
Ik heb eigenlijk maar 1 regel wat betreft eten: ga nooit dwingen om te eten. Dan gaan ze eten namelijk naar en vervelend vinden en dan ben je nog verder van huis.
Ivy