10 maanden dutjes

<p>Hey dames,</p><p>Ons meisje is aankomende week 10 maanden maar ik zit nog steeds te rommelen met haar dutjes om van 3 dutjes naar 2 te gaan. </p><p>'S ochtends word ze altijd 6u wakker of net iets voor 6u maar ik haal haar er pas 6u uit en niet eerder.  Daarna is ze vaak rond 8u alweer moe en leg ik der vaak 8u alweer op bed. Ze slaapt dan meestal 45 min. </p><p>Haar 2e dutje doe ik dan 3u later vanaf de tijd dat ze wakker werd van der ochtend dutje. Dat is dan ong. 12u of half 1. Dan slaapt ze vaak 45 min tot 1,5u. Maar vaak is het toch stipt 45 min of een uurtje.</p><p>Dan is ze vaak rond 1u weer wakker. En is rond 4u toch wel weer erg moe en is het moeilijk haar te vermaken omdat ze dan veel piept. Als ik haar een 3e dutje aanbied wilt ze niet slapen. Dus ga ik vaak naar buiten of wandelen om de tijd te doden. Enkele keer doet ze toch nog powernap in de kinderwagen. En om 18.00 gaat ze al naar bed om te slapen en dan slaapt ze klokje rond tot 6u.</p><p>Mijn vraag is eigenlijk hoe ziet jullie schema eruit met een vroege vogel vanaf 6u s'ochtends en hoe zijn jullie op 2 slaapjes gekomen?</p><p>Want ons kleintje heeft nu ook moeite met der ochtend dutje. Zit ook in een sprong, wat er misschien ook mee te maken heeft nu. Ze komt dan soms pas na een uur in slaap. Ondanks ze toch al slaapsignalen toonde. Voordeel is dan wel dat alles naar voren geschoven word en ze het wel uit houd na der 2e dutje</p><p>Anyway, om een lang verhaal kort te houden. Ben benieuwd hoe jullie het aanpakken rond 10 maanden en dutjes. :)) Thanks</p>

Hoi Xmandax
Zelf heb ik een zoontje van 10 maanden (22nov'19). Hij heeft altijd maar 2 slaapjes gehad. Hij wordt dan wel meestal wakker tussen 8.00/9.00u en soms zelfs nog later. Hij gaat altijd tussen 11/12 naar bedje toe en slaapt dan ongeveer 1,5-2u. Rond de klok van 16/16.30u gaat hij weer. Hij slaapt dan meestal ook 1,5-2u maar ik maak hem altijd wakker rond 18.00u. Dan krijgt hij warm eten. Rond 20u/20.30u de fles en dan slaapt hij de nacht door. Althans meestal, sinds zijn "sprongetje" wordt hij weleens wakker de laatste 4 weken. 
Dus hier geen vroege vogel. 18u naar bedje gaan voor de nacht vind ik persoonlijk wel erg vroeg. Dan wordt en "normaal" gegeten. Maargoed dat is iedereen persoonlijk. Verder doet ie het toch top! 

Ik zou proberen om je dochter nog wat langer in bed te laten liggen. Onze zoon van 10 maanden wordt vaak tussen 6 en half 7 wakker. Hij kwebbel even pakt zn speen weer en valt weer in slaap. Of ik ga soms naar hem toe als de speen uit bed is gevallen . Hij wordt dan tussen kwart voor 8 en half 9 weer wakker. Dan slaapt hij van 10 tot 12 en smiddags van 14.30u-16.30u en dan savonds tussen 19u en 19.30u 
Ik vind 18u naar bed gaan ook erg vroeg. Probeer dat eens te rekken. Dan schuift ze smorgens wellicht ook op naar 7u met wakker worden. Succes!

Mijn dochter slaapt al enkele maanden van 1900 tot 7 ongeveer. Soms later soms eerder. We proberen haar niet voor 7 uur uit bed te halen.
7 uur moet ze er wel uit ivm werk.
Dan gaat ze rond 9 tot 10:30 weer naar bed en rond 1300 tot 1530 weer.

18u naar bed vind ik ook erg vroeg, dan vind ik het 'logisch' dat ze 6u wakker is...
Mijn kids (nu 3 jaar en 13 maanden) gaan altijd tussen 19 en 20u naar bed, ook toen ze jonger waren. Maar alsnog zijn  ze vaak 6u/6.30 wakker hoor. Maar 18u naar bed vind ik echt veel te vroeg, ik wil ze juist nog ev ern erbij hebben aan tafel tijdens het diner en daarna lekker in bad, boekje lezen en naar bed. 
Met 8 maanden gingen ze hier wel over naar 2 slaapjes, óók als ze om 6u wakker waren. Om 8u leek ze dan idd moe, maar ik ging eigenlijk altijd even wandelen of naar de bakker ofzo rond 8u en dan was ik tegen 9u terug en dan naar bed. Dan sliep ze van 9-10.30 ongeveer. In de middag niet eerder dan 13.30/14.00 naar bed! Dan sliep ze tot 15.30 /16.00 en dan s avonds om 19.30 erin!
Als je kindje er s ochtends om 8u een uur over doet om in slaap te vallen, is ze écht niet moe genoeg. Mopperen betekent soms ook dat ze gewoon verveeld is. Lekker op pad dus en zo kun je t mooi nog een uur rekken!

18u naar bed vind ik ook erg vroeg, dan vind ik het 'logisch' dat ze 6u wakker is...
Mijn kids (nu 3 jaar en 13 maanden) gaan altijd tussen 19 en 20u naar bed, ook toen ze jonger waren. Maar alsnog zijn  ze vaak 6u/6.30 wakker hoor. Maar 18u naar bed vind ik echt veel te vroeg, ik wil ze juist nog ev ern erbij hebben aan tafel tijdens het diner en daarna lekker in bad, boekje lezen en naar bed. 
Met 8 maanden gingen ze hier wel over naar 2 slaapjes, óók als ze om 6u wakker waren. Om 8u leek ze dan idd moe, maar ik ging eigenlijk altijd even wandelen of naar de bakker ofzo rond 8u en dan was ik tegen 9u terug en dan naar bed. Dan sliep ze van 9-10.30 ongeveer. In de middag niet eerder dan 13.30/14.00 naar bed! Dan sliep ze tot 15.30 /16.00 en dan s avonds om 19.30 erin!
Als je kindje er s ochtends om 8u een uur over doet om in slaap te vallen, is ze écht niet moe genoeg. Mopperen betekent soms ook dat ze gewoon verveeld is. Lekker op pad dus en zo kun je t mooi nog een uur rekken!

En dat vroege wakker worden heb je niet echt in de hand hoor. Alle gebruikers hierboven waarvan hun kindjes tot 7u/8u slapen.. da's best luxe. Dat gebeurt hier zeeeeer zelden. 7u is al een wonder...
Als een kindje tot 8u  slaapt is het gewoon veel makkelijker om snel over te stappen naar 2 slaapjes, dat is nogal een verschil met een kindje dat om 6u wakker is ;) 

Ons meisje van die leeftijd slaapt om de 3 uur ongeveer. Dus als ze om 6.00 wakker wordt, gaat ze vaak rond 9.30 naar bed. Dan slaapt ze max een uur, anders maken we haar wakker anders slaapt ze middags weer moeilijker. En dan slaapt ze weer van 12.30/13.00 tot 15.00 ongeveer. Dan redt ze het tot 18.30.

Terug
Bovenaan