<p>Hey dames,</p><p>Ons meisje is aankomende week 10 maanden maar ik zit nog steeds te rommelen met haar dutjes om van 3 dutjes naar 2 te gaan. </p><p>'S ochtends word ze altijd 6u wakker of net iets voor 6u maar ik haal haar er pas 6u uit en niet eerder. Daarna is ze vaak rond 8u alweer moe en leg ik der vaak 8u alweer op bed. Ze slaapt dan meestal 45 min. </p><p>Haar 2e dutje doe ik dan 3u later vanaf de tijd dat ze wakker werd van der ochtend dutje. Dat is dan ong. 12u of half 1. Dan slaapt ze vaak 45 min tot 1,5u. Maar vaak is het toch stipt 45 min of een uurtje.</p><p>Dan is ze vaak rond 1u weer wakker. En is rond 4u toch wel weer erg moe en is het moeilijk haar te vermaken omdat ze dan veel piept. Als ik haar een 3e dutje aanbied wilt ze niet slapen. Dus ga ik vaak naar buiten of wandelen om de tijd te doden. Enkele keer doet ze toch nog powernap in de kinderwagen. En om 18.00 gaat ze al naar bed om te slapen en dan slaapt ze klokje rond tot 6u.</p><p>Mijn vraag is eigenlijk hoe ziet jullie schema eruit met een vroege vogel vanaf 6u s'ochtends en hoe zijn jullie op 2 slaapjes gekomen?</p><p>Want ons kleintje heeft nu ook moeite met der ochtend dutje. Zit ook in een sprong, wat er misschien ook mee te maken heeft nu. Ze komt dan soms pas na een uur in slaap. Ondanks ze toch al slaapsignalen toonde. Voordeel is dan wel dat alles naar voren geschoven word en ze het wel uit houd na der 2e dutje</p><p>Anyway, om een lang verhaal kort te houden. Ben benieuwd hoe jullie het aanpakken rond 10 maanden en dutjes. ) Thanks</p>