10 maanden dutjes

Hier ruim 10 maanden. Dochter was altijd een vroege vogel en ook altijd spelen met die dutjes.. precies hoe jij er beschrijf. Lag 1e dutje al rond 8u erin omdat ze rond 6u of vroeger wakker was. 
We zijn laatst naar een dierentuin geweest en zoiets gehad van.. ze kan in de kinderwagen slapen en zo niet dan niet dn slaat ze eentje over.. toen heeft ze er 2e dutje eigenlijk overgeslagen en werd ze tegen 3u moe.. we kwamen rond half4 thuis en toen eventjes daarna in bed gelegd.. sindsdien deed ze steeds mr 2 dutjes.. of ze sloeg de 2e over maar heel vaak die 3e...
Wij zijn de tijd gaan rekken in de avond.. vooral als ze dt 3e dutje wèl deed.. dan was ze rond 4u 5u wakker.. en hebben we gerekt tot half8. Hier ging ze ook vaak al om 18.15u nr bed omdat ze doodmoe was.. 
Sinds dt we haar pas om half8 in bed leggen slaapt ze ook tot minimaal 7u... 
Het is een hele opgave.. veel bezighouden en idd wandelen om de tijd te doden maar hier heeft het geholpen.. 
Voorheen werkte dat niet.. om 6u of 9u in de avond naar bed was altijd tussen 5/6u wakker...
Wij gebruiken wel met slapen een geluidje en in de avond een lavendel diffuser. Ik blijf het maar trouw gebruiken ik weet niet of het echt een meerwaarde heeft..

Onze meid heeft zichzelf geregeld. Wakker worden verschilt als ze naar de gastouder moet is het 6:10 eruit 6:30 bij de gastouder
Anders is ze er tussen 7 en half 8. Tussen kwart voor 9 En 10 doe ik der naar boven voor een 45 min slaapje, na het middag eten gaat ze weer. Van half 1 tot ongeveer half3/4 net hoe moe ze is en 19:00 ligt ze weer want dan is ze total los.

Ah fijn jullie reacties. 
Het is inderdaad lastiger om de overgang naar 2 dutjes te maken met een vroege vogel. En ik moet zeggen tot 5 maanden ging ze wel altijd 19.00 naar bed en 07.00 op. Maar daarna was ze ineens altijd 06.00 wakker en deed ze der 2e dutje geen 2 uurtjes meer maar 45 min tot een uur, waardoor ze 18.00 gewoon echt al moe is en niet meer te vermaken is. Heb wel eens gerekt tot ong 19.00, maar ook dan was ze 6u wakker.
Maar nu ik jullie tijden lees ga ik eens puzzelen met de tijden en proberen alles naar voren te schuiven en ergens te kunnen rekken.
Thanks!

Terug
Bovenaan