10 maanden en met bedtijd huis op stelten

<p>hey,    ik heb een dochter van 10 maanden, ze doet overdag haar 2 slaapjes prima. Van half 9/9 u tot half 11/11u en in de middag slaapt ze nog een half uur/uurtje. met de slaapjes overdag heb ik totaal niet te klagen, ik doe haar slaapzak aan geef een aai over haar bol.. ‘ slaaplekker lieverd ‘ en stap haar kamer uit. Ze slaapt meteen en geeft geen kick. Savonds is dat een heel probleem geworden.. nu sinds ongeveer 2 maanden is dit aan de gang:  om 19:00 is haar bedtijd, ze is dan ook kapot wrijft in oogjes zit aan oren en gaapt veel. Ze is dus moe en moet naar bed.. zodra ik haar op bed leg valt ze in slaap. 10 min later zet ze t op krijsen huilen gillen.. tranen met tuiten.. als ik in haar kamer kom begint ze weer te lachen. Nou heb ik haar al laten huilen, elke 10 min/kwartier terugkomen maar dat helpt niet.  Naast haar komen liggen in haar kamer helpt ook niet, dan gaat ze spelen en komedianten. Troosten helpt wel, maar zodra ik haar kamer weer uit loop zoals ik net al zei... nou dan is t weer zo ver. mijn vriend en ik zijn het een beetje beu aan het worden. Elke avond is het weer feest, hebben geen tijd meer voor elkaar en er zijn veel spanningen door deze situatie.. elke avond gaat het wel door tot 22:00 en we weten niet meer wat we moeten doen dan t maar accepteren? hopeijk hebben jullie tips ..  oh ja.. 1 slaapje overdag laten doen zodat ze Savonds moe is helpt ook niet.. ik heb zo’n beetje alles al geprobeerd wat er in me op kwam..    groetjes ! </p>

Hoi,
Wat een vervelende situatie, onwijs slopend voor jullie.
Je zegt dat ze om 19.00u echt kapot moe is, misschien is ze dan al te moe en kan ze daarom niet goed slapen (oververmoeid). Misschien is het een idee om haar rond 18.30u naar bed te brengen? Mijn zoontje van 13 maanden, leg ik er rond 18.45u in. Ik merk dat hij dan moe begint te worden, maar nog niet super moe is. Hij slaapt dan gelijk aan en hoor hem niet tot de volgende ochtend.
Hopelijk wordt het snel beter, sterkte!
Groetjes

Hey dankjewel voor jullie reactie ! Ik heb haar idd gister om 18:15 naar bed gedaan om dat eens te proberen maar ook dan gaat het door tot laat in de avond.. dus dat heeft ook geen effect helaas :( @lianfl

@gebruiker482178 in principe niks veranderd aan haar eet schema.. 3 flesvoedingen per dag en 3 keer vast voedsel over de dag. Smorgens broodje, lunch broodje of een bord pap en Savonds 250 gram avond eten. Tussendoortjes zoals rijstwafels fruit en yoghurt krijgt ze ook gewoon.. dus honger hebben lijkt mij niet.. :( ze krijgt ook nog een knijpfruit na het avond eten en uur later drinkt ze een fles van 250ml melk .. ik ben een beetje radeloos op t moment .. ik vind het erg zwaar zo elke avond 

groetjes ! 

Heeft ze al een favoriete knuffel, kindjes vanaf 6 maanden hebben een goed gevoel voor dag en nacht, dus misschien dat ze zich goed realiseert dat het nu nacht is en dat ze heel lang alleen zal zijn. Als ze een favoriete knuffel heeft, kun je er misschien een verhaaltje omheen breien dat het knuffeltje haar nodig heeft om te kunnen slapen... en dan steeds hetzelfde verhaaltje, dat heeft hier gewerkt! Succes!

Krijgt ze niet best veel te eten 's avonds voor het slapen? Als ze om 19.00 naar bed gaat en dus vanaf avondeten ook nog een fles en knijpfruit. Misschien heeft ze daar last van door iets als reflux/maagzuur?
Verder zou ik het eerder naar bed brengen wel iets langer (minimaal een week) de kans geven voordat je weet of het werkt of niet. Het is toch een nieuw ritme. 

Misschien  in je arme slapen of in je bed dat doen we met die van ons ook zeker deze tijd nieuwe dingen kruipen zitten alles komt op hem af dus als hij huilend wakker wordt leg ik hem bij me zo dra die goed slaap til ik hem over ook tandjes krijgt die die van mij is 6 maanden maar er kan iets zijn waar door ze dit doen 

Ik lees dat ze na het avondeten nog een volle fles krijgt. Ik zou proberen deze af te bouwen. Dat heb ik bij mijn zoontje ook gedaan met 10 maanden. Hij kreeg dan na het avondeten een kommetje halfvolle yoghurt. En ik zorg dat hij minstens een uur voor het slapen gaan niets meer eet ivm volle maag naar bed. Hij heeft nooit gezeurt om die laatste fles en sliep de hele nacht door. 
Met 12 maanden hoeven ze in principe geen fles meer, dus je zou eens kunnen kijken om wat af te bouwen.

Terug
Bovenaan