10 maanden en met bedtijd huis op stelten

Hi dank voor reacties :) 

@marjooww ze heeft idd favoriete knuffeltjes ze liggen beide altijd bij haar als ze naar bed gaat met al haar slaapjes. Ik zag van de week op t internet wel een knuffel voorbij komen die ruis geluidjes maakt waardoor baby’s rustig worden.. misschien dat ik dat kan proberen maar kost weer een hoop geld.. en ik weet niet van te voren of het wat op lost.. ze heeft al zoveel knuffeltjes. 

@rozenmeisje ja heb je gelijk in t is best veel eten haha, maar ze is voor haar leeftijd al erg groot en vraagt daarom meer eten. Als ik minder geef word ze Snachts nog wakker voor een fles en dan drinkt ze 250ml.. dus dat is ook geen optie helaas :( 
@gebruiker10132837 in armen laten slapen doe ik idd wel regelmatig! Maar goed.. zodra ik haar neer leg terug bij af.. en ik wil haar zeker niet aanleren altijd bij mama of papa in slaap te vallen want dan zit je er over maanden nog steeds aan vast.. ze is niet gek natuurlijk haha.. het ging voorheen altijd goed nooit problemen.. zelfs met doorkomende tanden ze heeft al der halve gebit en ze heeft nooit slaap problemen gehad daar door.. ik zou niet weten wat het nu toch is.. 
Ik weet dat alles een fase is en dat alles over gaat.. ma na zeker 1,5 maand dit gezeur elke avond word ik er zo verdrietig van.. :( 

@lianfl dank voor de tip, ga ik vanavond meteen proberen. Misschien is het idd de volle maag waarom ze niet goed in slaap komt. Ik geef idd der fles en breng haar direct naar bed toe. 
hoe deed jij dat? Gaf je meteen na t avond eten de yoghurt en de fles met minder melk? Of liet je daar nog een bepaalde tijd tussen? Ik geef haar zo rond 16:30/17:00 haar avond eten omdat ze al vrij vroeg moe is. Toetje kan er direct achter aan, de melk dan rond 18:00 neem ik aan? 
ik ben erg benieuwd wat ze gaat doen vanavond, thnx voor de tip! 

Misschien was 18:15 té vroeg maar je kunt ook eerst 18:30 proberen. Ik heb gemerkt dat een kwartier echt heel veel kan uitmaken. 19:15 betekent hier slecht slapen plus 05:00 wakker. 19:00 uur is het al beter. 18:45 is bij ons (momenteel) het ideale moment. 18:30 is te vroeg.
Je hebt al heel veel advies gekregen maar ik zou misschien toch eerst de bedtijd even de tijd geven. Het duurt ongeveer 2 weken voordat een kindje helemaal gewend is aan een nieuw ritme, dus een week proberen is echt de moeite waard. Het kost veel tijd om de ideale bedtijd te vinden, maar dan heb je ook wat ;)

@minni ik zal er idd eens meer tijd aan besteden en t vanavond 18:30 proberen! En t een paar weken vol houden. Hoe oud is jouw kindje en hoe laat kreeg/krijgt jouw kindje avond eten en de fles? Wat k hier voor al zei op iemand anders dat ik idd ga proberen om de fles te minderen.. denk alleen dat de kans erg groot is dat ze snachts dan alsnog komt voor een extra fles omdat ze echt nog behoefte heeft aan 3 volle flessen per dag.. als ik 1 minder dan merk ik dat meteen aan haar en moet ik alsnog het extra beetje geven om haar overdag ook in slaap te krijgen .. ik wil best puzzelen hoe of wat maar straks gooi ik haar eet patroon in de war en raakt ze daar ook nog van slag van :( 

Ik denk dat het ook slim is de bedtijd voorlopig te proberen. 18.30 bedtijd, 18.45 slapen (als plan dan he, als ze de boel op stelten zet zal het evengoed verlaten maar denk dat het een goed uitgangspunt is).
Als je het spannend vindt met t eten te puzzelen, kun je ook een extra aardappeltje toevoegen. Het gaat namelijk bij deze leeftijd niet perse meer om hoe laat ze de laatste fles krijgen en hoe laat ze wakker worden sochtends. Het gaat om de algehele calorie inname over de dag. Dus als ze overdag voldoende binnenkrijgt, hoeft het in principe niet uit te maken of ze na t avond eten nog een fles krijgt of niet. Je kunt m voorlopig ook halveren en zorgen dat er een half uurtje zit tussen fles en bedtijd. 

Mijn zoontje kreeg met 10 maanden helemaal geen avondfles meer. Hij at heel goed avondeten en yoghurt, dus hij had hem niet meer nodig. Wij eten meestal rond 17.30u en hij krijgt dan zijn yoghurt gelijk na de warme maaltijd. 
Wat je zou kunnen doen is je dochter 16.30u haar maaltijd te laten eten met yoghurt en om 17.30u nog een half flesje. Omdat ze nu nog zoveel kreeg, zou ik het eerst afbouwen. En proberen om de warme maaltijd te gaan verlengen naar 17.15u - 17.30u zodat ze dadelijk alleen nog maar de warme maaltijd krijgt + kommetje yoghurt gelijk erachteraan of na een half uur/uurtje. Zodat ze de melkfles niet meer hoeft.
Ieder kind is anders, maar hier werkt het heel goed op deze manier.
Ik zou vooral proberen in de nacht geen fles meer te geven, anders wordt het een gewenning. Hier helpt de speen.
Succes! 

Wij hebben al heel lang een luchtbevochtiger van Aliexpress op de kamer staan... ding was 16€ ofzo... en geeft ook die ruis... dus ik zou geen dure knuffels kopen, maar gewoon iets praktisch voor niet teveel geld.. bij ons werkt ruis inderdaad goed voor de nachten waarop hij lichter slaapt

Die van mij krijgt om 17:30 avondeten (ongeveer 200/250 gram) en om 18:30 nog een hele fles (180/6). Ze is nu ruim 9,5 maanden. 
Wij gaan alleen in de komende weken toevallig die avondfles afbouwen naar een half flesje of yoghurt. Weet ik nog niet precies ;)

Terug
Bovenaan