10 weken: wil overdag alleen op ons slapen

Heel herkenbaar! Volgens mij heb ik hier ook een topic over geopend ;) 
Anyhow, mijn dochtertje is nu 10 weken en het gaat echt veel beter. Blijven oefenen en een vast ritueel zijn hier heel belangrijk geweest. Ze doet nog steeds niet alle slaapjes in haar bedje, maar wel veel meer. Ik ben trouwens wel jaloers op jullie 11 uur slaap! Dat doet mij dochtertje dan weer niet. 

Huidhonger! Ze wil bij je zijn! Wat ik heb gedaan als compromis is een draagdoek gekocht. Zij sliep tegen mij aan. Voelde me hartslag, mn geur enz. 9 maanden lang heeft ze dat fulltime gevoeld. En ik had mijn handen vrij om dingen te doen. Het ene kindje heeft daar meer behoefte aan dan een ander kindje. Het wordt vanzelf minder. 

Die lange nacht was helaas eenmalig! Vanmorgen kon ik haar wel weer terug leggen na de voeding en heeft ze nog 1,5u geslapen. Het is gewoon zo jammer dat dat overdag niet lukt en dat ze zichzelf dan zo overstuur maakt.
Zo maar weer vol goede moed oefenen in haar bedje..
Vanaf hoeveel weken zijn jullie begonnen met de kleine om 19.00u op bed te doen? Wij leggen haar pas na de laatste voeding voor de nacht in haar bed. 

Volgens mij zijn we rond 8/9 weken begonnen onze dochter om 19:00 uur in bed te doen. 
Maar dat was bij ons meer vanzelf gegaan. Dat slaapje deed ze het beste in haar bed. Ze ging ook heel snel haar lange slaap maken van 19:00 tot 02:00.

Terug
Bovenaan