100.000ste keer blaasontsteking

Hoi Rianne,

Ik ben al jaren bekend met regelmatig terugkerende blaasontstekingen, en dus tijdens mijn zwangerschap is dit (helaas) niet anders... Ben nu 23 weken zwanger en heb al drie kuren gehad.
De tips die net zijn gegeven zijn heel goede tips, maar helpen helaas niet altijd bij iedereen. Ik heb me heel lang aan die 'regeltjes' gehouden, en toch bleef ik blaasontstekingen krijgen.

Mijn advies aan jou is, is a) de tips die hiervoor gegeven zijn blijven volgen b) iedere keer (ook al is dit om de week) naar de huisarts gaan en je urine na laten kijken (ook al komt uit het sediment geen blaasontsteking, uit een kweek vaak wel, althans bij mij!) en c) vraag of ze je urine willen kweken op eventuele aanwezigheid van streptokokken B (die kans heb je namelijk).

De gyn. gaf als antwoord op mijn vraag 'is het wel goed al die antibioticakuren?' dat het 'kiezen was tussen twee kwaden', maar dat het doorlopen met een blaasontsteking (met alle gevolgen van dien) ernstiger is dan meerdere malen tijdens je zwangerschap antibiotica te nemen...


Gr.
 
Terug
Bovenaan