100 euro per week voor de boodschappen wie nog meer?

Ik heb ongeveer 100 euro per week voor de boodschappen.

Daarvan moet ik alle boodschappen doen incl luiers voor 2 kinderen en voor 1 zuigelingenmelk a 12 euro per week.We zijn met 4 personen waarvan een baby 4 week en een peuter 22 maand.

Zijn er nog meer die dit bedrag te besteden hebben en redden jullie het hiermee?

(het is trouwens excl kadootjes voor verjaardagen,kleding) enz

Wij geven met zijn drietjes (twee volwassenen en een peuter) ong 200 euro per maand aan boodschappen uit.
Niet omdat we krap bij kas zitten maar meer hebben we niet nodig.
Zo eten wij geen vlees, we roken niet, we drinken geen alcohol en geen frisdrank (alleen koffie/thee/water).
Wij redden dit al jaren prima.
En ik ga altijd naar de AH, let op koopjes en de 35% stickers. Koop soms biologisch vlees op de datum en vla/yoghurt op de datum.
Luiers hebben wij van Pampers, als er een goede aanbieding bij bv Etos is kopen we gelijk drie dozen.

nu snap ik waarom man lief zo boos word iedere week. we hebben een eigen onderneming en echt waar 200,- euro is zo gepiept. zonder kleren voor de kinderen daar red ik het mee met ongeveer 30 euro per kind per maand heb twee kinderen 1 van 3 en 1 van een jaar. als er veel volk komt en je gaat op een zaterdag bij de bakker wat lekkers halen ben je zo 25 euro kwijt. slager per week 35 euro. pampers haal ik wel bij lidl en wat andere produkten zoals toetjes endergelijke. ik zou het wel zwaar hebben met 75 per week boodschappen zeg. en om nou te zeggen dat er veel in de prullenbak verdwijnt ook niet. alles is wel erg duur geworden ik doe ook vaak boodschappen op het dorp daar kost een halve kilo jong belegen 5 euro had je vroeger een kilo voor,

quote: SaskiaZeeland reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-09-2007 15:58:18'));

nu snap ik waarom man lief zo boos word iedere week.  ik doe ook vaak boodschappen op het dorp daar kost een halve kilo jong belegen 5 euro had je vroeger een kilo voor,

Dat is er nog steeds! Alleen moet je denk ik ergens anders je kaas gaan halen.  Mijn kaas haal ik bij de bas v/d heijden (Dirk v/d Broek) of bij de lidl... daar is het ook 5,-
Als ik visite krijg doen ze het maar met een simpel koekje of een eigen gebakken cake... daarvoor hoef je toch geen 25 euro bij de bakker voor uit te geven???
En ik merk, véél vaker wordt eigen gemaakt méér gewaardeerd dan van de bakker...
Doe er een schijfje ananas op of mandarijntjes/aardbeien met een dotje slagroom... de perfecte traktatie!!!
Het kost alleen 5 minuten meer tijd!

Hier dus ook ongeveer 100,- euri... soms iets minder met 2 volwassenen en 1 kind van bijna 1 jaar.

Groetjes Debby

Hier ook een gezin die van 100 euro per week makkelijk rondkomen. Soms zelfs minder. Hier wordt er inderdaad ook geen alcohol en frisdrank gedronken. Ik haal vaak vlees in de aanbieding en vries het dan in. Brood neem ik altijd gewoon bruine knip en kaas koop ik bij de dekamarkt. De goedkoopste daar is inderdaad ook 5 euro per kilo. Als je een beetje op de aanbiedingen let, en niet al teveel A-merken koopt, dan lukt het makkelijk. Luiers heb ik van de Kruidvat.  

Per week ben ik ong. 60,00 euro kwijt.
Luiers van de AH en Opvolgmelk bij de Kruidvat.
Maar ja de kleine is nu een half jaar en begint meer te eten dus dat zal ik zo ook wel gaan merken.
Wij zijn nu met 2 volwassenen en 1 kleine.  
Als je ruimte heb voor een grote diepvries is dit ideaal!!
Vlees in de aanbieding wat extra brood en zo.
Hoef je ook niet zo vaak te gaan.

quote: mamavandaan schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-09-2007 21:59:21'));

Ik heb ongeveer 100 euro per week voor de boodschappen.

Daarvan moet ik alle boodschappen doen incl luiers voor 2 kinderen en voor 1 zuigelingenmelk a 12 euro per week.We zijn met 4 personen waarvan een baby 4 week en een peuter 22 maand.

Zijn er nog meer die dit bedrag te besteden hebben en redden jullie het hiermee?

(het is trouwens excl kadootjes voor verjaardagen,kleding) enz

Hoi

Hier nog zo'n mama die voordelig inkopen doet, ik ben eigenlijk  nooit meer kwijt dan 65,= in de week en dan zijn met z'n vieren,twee kinderen 1 van 6 1/2 en een 22 mnd.
Ik zorg dat ik altijd een idee heb wat we die week doen eten en als daar macaronie of bami of roerbak mie bijzit,dan  maak ik gelijk een grote pan zodat we daar dan twee dagen van kunnen eten.Verder bak ik zelf brood en mijn schoonouders halen vaak bij een boer tomaten en komkommers die erg voordelig zijn.Zelf pizza bakken en zelf deeg maken dat vinden de kinderen dan ook geweldig.Vaak dingen zelf bakken,taartje en cake,omdat onze jongste een erge allergie heeft tegen lactose en koemelk.Verder scheelt het al als je een lijstje maakt wat je wil gaan halen dan wijk je niet meer zo gauw af.Zelfs mijn vriendinnen zijn met me boodschappen gaan doen om te kijken hoe je kunt besparen,en op een gegeven moment wordt een sport.

Groetjes Angelique              

Terug
Bovenaan