100 euro per week voor de boodschappen wie nog meer?

wij zijn nu nog met z'n tweeen. ben nu in verwachting van de eerste.Manlief heeft een fulltime job en ik heb een uitkering. Vetpot is het niet en ben van huisuit gewend om het met minder te moeten doen. het wordt een sport ! We doen voor 60/70 euro in de week aan boodsch.   Maand- zaterdag. Lekker invriezen en grote porties koken (   macaroni. stampotten enz )   we eten bijna elke dag verse groente. vlees en aard. Eten uit potten is ook goedkoop, mits in de aanbieding ( wij doen boodsch. bij dirk v.d broek ) Pannenkoeken b.v die over zijn neemt manlief mee naar z'n werk. Brood halen we bij bakker bart, vaak 1 x keer in de maand, lekker vers en zo de diepvries in.Je kunt het net zo duur maken of goedkoop uit zijn wat je zelf wil. volgens mij ga je ook leven naar de groote van je portomenee, die kleine komt straks niets te kort, al vroeg leren met de pot mee te eten (   kregen wij ook vroeger )   en borstvoeding geven scheelt ook al weer.Eigen merken voor wat dan ook is ook goed en betaalbaar. Komt goed !!!   groeten kukluus

Ik merk dat ik heel snel gewoon wat in het karretje gooi.. terwijl dit eigenlijk niet nodig is..is gewoon verwend denk ik.. maar probeer er nu een tijdje toch op te letten..
koop niet alleen maar huismerk maar bijv als er wat in de aanbieding is wat ik gebruik dan koop ik gelijk een paar dingen
we zijn met 2 volwassenen en 1 kind van 14 maanden wat ik nu wel merk is dat het toch heel wat scheelt nu met flessenvoeding en potjes
het avond eten eet ie gewoon met ons mee dus dat scheelt alweer denk dat je het echt zo duur of goedkoop kan maken als je zelf wilt..
wij geven uit aan boodschappen ongeveer 120 euro per week en ik vind dit best wel luxe als ik kijk dat een vriendin van mij met 2 kids in de luiers 50 euro per week over heeft voor boodschappen..
dus bij deze mijn respect voor de mensen die het met zo weinig moeten en kunnen doen

Wij zijn hebben een gezin met drie kinderen, waarvan er nog 1 in de luiers zit. Wij zijn gemiddeld ongeveer 150 euro per week kwijt aan boodschappen. Ik let er niet echt op. We kunnen het gelukkig missen. Wel heb ik periodes gekend dat ik dat niet kon missen en ik moet zeggen dat ik het erg moeilijk vind om met een bepaald budget boodschappen te doen. Ik heb echt respect voor mensen die dat kunnen! Wel moet ik er ook bij zeggen dat het ook scheelt als je veel tijd hebt om eten klaar te maken en op je gemak boodschappen kunt doen. Ik heb een eigen bedrijf, volg extra opleidingen en ben moeder van 3 kids, dus ik ga echt niet alle winkels af voor de aanbiedingen. Dat zou misschien wel geld kunnen schelen maar daar heb ik gewoonweg de tijd niet voor!

groetjes....
Nova

Wij hebben gister onze financiele situatie eens onder de loep genomen. Door een flinke verbouwing en een ongeplande zwangerschap is ons spaargeld er doorheen gegaan.
We zijn een samengesteld gezin; 3 inwonende kinderen en dan nog 3 die geregeld hier zijn ( co-ouderschap). Wij hebben maximaal 100 euro om de week mee door te komen.
De wekelijkse boodschappen haal ik bij de aldi en soms iets bij de lidl. De luiers komen van Kruidvat en de kleine krijgt flesvoeding (speciale dieetvoeding ivm spugen en dairree).
Dan hebben we er nog een van 7 jaar en de overigen zijn pubers; kun je nagaan wat hier aan eten en drinken erdoor gaat in een week tijd. Ook alle extraatjes moeten hiervan gedaan worden. Ik ben op zoek naar ander werk (door inkrimping bedrijf ontslagen) en solliciteer me suf; helaas zit niemand te wachten op iemand van 40 met kids die parttime wil werken.
De komende decembermaand zal sinterklaas dan ook weinig brengen ben ik bang...

hoi dames,

wij zijn ook met 2 volwassenen en een kleine van 3,5 maanden.
door de weeks geef ik mischien  25 euro uit.  en in het weekend worden de grote boodschappen gehaald.
omdat wij moslim zijn eten we geen vlees in kip uit de supermarkt maar van de islamitische slager.
dus in het weekend is het meestal ook 30 euro.
nu mijn man tegenwoordig op de 15 zijn salris krijgt en op de 21 de vaste lasten worden betaald moeten we vaak zuinig doen.
vaak eten we in het weekend bij mijn schoonouders en  ik koop ook nooit meer dan nodig is en wat in de aanbieding is.
ben het gelukkig wel gewent om zuinig te leven.

groetjes saloua  

Hoi,

Wij zijn met z'n drietjes, wij hebben ook 100 euro  per week uitgetrokken voor boodschappen, meestal blijven we hier aardig onder rond de 75 euro,  
behalve wanneer er bijv vlees in de aanbieding is dan haal ik wat meer en vries het in.
En als de luiers in de aanbieding zijn, doe ik ook vaak 1 á  2 pakken extra.

Meeste boodschappen halen we bij de C1000, luiers en vlees ook.
Wekelijks haal ik 1 tarwe brood voor Tom, die vries ik in en elke avond voor het slapen gaan haal ik er een sneetje uit voor hem 's morgens (hij is nog maar 8,5 maand)

Voor ons zelf ga ik 2 á 3 x per week naar de bakker, 1 wit bus per keer.

Alcohol drinken we niet, behalve als we eens uitgaan maar dat komt nauwelijks meer voor, en roken doen we ook niet.

Als we wat lekkers willen, gaan we meestal naar de Lidl, voor koekjes en snoep..
mijn man is nogal een zoetekauw.

Nens

Wij proberen onder de 100euro per week te blijven maar dat is erg lastig. We zijn met 2 volwassenen en 2 kids. Halen het meeste bij Liddl en ook in de aanbieding enz. Maar aangezien onze oudste van bijna 7 jaar Coeliakie heeft (darmziekte waardoor hij geen gluten mag) en soya en pinda/noten allergie zijn zijn boodschappen erg duur. Bv een broodje waar hij 2 dagen van eet kost me €2,85. Veel vlees soorten mag hij niet dus een aanbeding voor hem is er zelden. Een pakje koekjes over de 5euro. Beleg en andere dingen moeten van een bepaald merk want alleen dat is zonder die producten. Bv net speciale pepernoten gekocht voor hem (reformzaak), 250gram kost e 4,95.
Dus dat kost ons echt handen vol geld, en tuurlijk gunnen we hem dat van harte maar het is bijna niet meer betaalbaar.

Gr brigitte

Terug
Bovenaan