Hoi Anneke,
Ook ik ben een fulltime kolfster.Mijn dochtertje is 2 weken te vroeg geboren (ïngeleid ivm met diabetes) en dronk de eerste dagen niet tot nauwelijks aan de borst. Uiteindelijk ging ze wel drinken alleen deed ze minimaal 1 uur over 1 voeding (en s'avonds was dit meestall 2 uur).Aangezien ik hier nog 2 andere kinderen van toen 3 en 4 jaar had rondlopen, had ik daar de tijd en het geduld niet voor.
Ik wilde haar toch graag BV geven en ben na 2 weken gaan kolven en alles met de fles gegeven. Mijn dochtertje is nu ruim 6 maanden en krijgt nog steeds alle flessen BV.
(Ze krijgt wel vanaf 4 maanden fruit en daarna groente.Was ze aan toe, ook volgens CB. De pap die ze sinds een week of 2 krijgt is wel van "kunst"voeding, met BV "liep de pap steeds terug"/ werd steeds dun)
Ik merk dat mensen steeds meer zoiets hebben van, kolf je nu nog steeds? Ga toch gewoon over op poedermelk! Ik moet me als het ware verdedigen dat ik nog steds kolf! (Ik blijf lekker toch nog doorgaan.......)
Mijn oudste zoontje weigerde de borst en toen heb ik 4,5 mand gekolfd. Ik had langer door willen gaan maar dat lukte helaas niet (Was toen alweer 2,5 maand zwanger van nummer 2, moest weer werken en kolven en fles geven, was een beetje teveel helaas.)
Bij nummer 2 had ik helaas geen voeding.
Ik wens je veel succes met kolven.
Groetjes Judith