100 % kolven

Zoals iemand hiervoor mij ook al schreef zou ik eens kijken op www.borstvoedingsforum.nl en dan op het onderdeel kloven kijken. Je bent niet de enige die kolft en daar kan je veel info krijgen en je vragen kwijt, echt een aanrader dus.

Jou antistoffen heeft je kindje erg nodig!!

Groetjes Gonda

beste anneke,
onze zoon is 2 dagen voor de uitgerekende datum geboren en had hetzelfde probleem met aanleggen, hij schudde zijn hoofd heel wild heen en weer en ben toen ook voor de 100% gaan afkolven en gaf het via een flesje. In het begin maakte ik genoeg melk aan, mar merkte dat dit steeds minder werd, dus ben toen om en om gaan doen met nutrilon dat ging prima tot ik helemaal te weinig aanmaakte toen ben ik helemaal gestopt met afkolven, omdat het me meer pijn deed dan dat er melk uit kwam. Ik weet niet of je genoeg aanmaakt, maar als je kindje s'nachts wakker wordt dan kan je water geven ipv voeding, zo kan je de nachtvoeding afbouwen want op een gegeven moment slaapt hij/zij door. onze zoon is nu 7 weken en krijgt om half 12 zijn laatste voeding en dan slaapt hij door tot half 8/ 8 uur en dat is voor jezelf ook wel fijn want het gaat je op een gegeven moment opbreken al dat kolven (ik deed het namelijk ook s'nachts). Het enige wat hij nog wel heeft is het schudden met zijn hoofd als je de spen tegen zijn lip aanhoudt, maar het is al een stuk minder als eerst. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes mama van damian

Hoi Anneke,

Ook ik ben een fulltime kolfster.Mijn dochtertje is 2 weken te vroeg geboren (ïngeleid ivm met diabetes) en dronk de eerste dagen niet tot nauwelijks aan de borst. Uiteindelijk ging ze wel drinken alleen deed ze minimaal 1 uur over 1 voeding (en s'avonds was dit meestall 2 uur).Aangezien ik hier nog 2 andere kinderen van toen 3 en 4 jaar had rondlopen, had ik daar de tijd en het geduld niet voor.
Ik wilde haar toch graag BV geven en ben na 2 weken gaan kolven en alles met de fles gegeven. Mijn dochtertje is nu ruim 6 maanden en krijgt nog steeds alle flessen BV.
(Ze krijgt wel vanaf 4 maanden fruit en daarna groente.Was ze aan toe, ook volgens CB.  De pap die ze sinds een week of 2 krijgt is wel van "kunst"voeding, met BV "liep de pap steeds terug"/ werd steeds dun)
Ik merk dat mensen steeds meer zoiets hebben van, kolf je nu nog steeds? Ga toch gewoon over op poedermelk! Ik moet me als het ware verdedigen dat ik nog steds kolf! (Ik blijf lekker toch nog doorgaan.......)
Mijn oudste zoontje weigerde de borst en toen heb ik 4,5 mand gekolfd. Ik had langer door willen gaan maar dat lukte helaas niet (Was toen alweer 2,5 maand zwanger van nummer 2, moest weer werken en kolven en fles geven, was een beetje teveel helaas.)
Bij nummer 2 had ik helaas geen voeding.

Ik wens je veel succes met kolven.

Groetjes Judith  

Terug
Bovenaan