.

Ik heb weinig tips maar wil je wel zeggen dat het niet erg is dat je je zo voelt ❤
Niet alles gaat perfect al hoor je vaak alleen de mooie verhalen!
Heb je dragen al geprobeerd? Lekker in de draagzak en een stukje lopen zodat jij je hoofd leeg kan maken en zij misschien wel in slaap valt..
Concrete afspraken gemaakt met je partner zodat niet alles op jouw schouders valt ?
Als ik je verhaal lees wil je je eigen ook graag weer even "jezelf" voelen. Plan een avondje voor jou alleen of met je partner erbij en ga wat leuks doen die dingen verdien je ook! 
Baby's voelen echt stress/boosheid etc aan dus hoe rustiger jij bent hoe rustiger je kindje. Misschien zou qua badderen je kindje het fijner vinden samen met jou of partner onder de douche te staan om zoveel mogelijk geborgenheid te kunnen geven. 
Wandelen hielp hier altijd en oh wat schaamde ik mij in het begin als ze begon te huilen die mensen zouden allemaal wel denken dat ik een slechte moeder was; 1 hint dat denken ze echt niet!! Lekker erop uit dus. 

Hoi lieve mama.
Wat vervelend voor jullie.. 
Wij hebben een soort gelijke situatie gehad, ben meerdere keren bij het cb geweest maar vertelde dat het er bij hoorden..
We zijn bij een osteopaat geweest en die raade aan om naar een mesoloog te gaan, daar zijn we geweest en onze zoon bleek giga allergisch voor koemelk. We zijn toen uiteindelijk bij de dokter beland en toen in het ziekenhuis. Onze zoon bleek inderdaad een heftige koemelk allergie te hebben. 
Op advies van het ziekenhuis zijn we ook gaan inbakeren en we kregen echt een totaal ander kind. 
Hij is nu 9 maanden en blijkt voor veel meer allergisch maar de mesoloog was de beste stap ooit. 
Ik weet niet waar je woont maar kan je er zeker 1 aanraden! Die van ons zit in Blaricum.

Ik snap je gevoel. Neem af en toe als het je lukt een time out voor jezelf. En als je heel erg boos wordt, leg je baby dan op een veilige plek neer. 
Ik weet niet of je een partner hebt maar anders zou ik aan hem/haar uitleggen hoe je je voelt, dat geeft meestal ook al rust. Zorg dat je partner je af en toe kan ontlasten zodat jij iets voor jezelf kunt doen. Wij hebben net een periode van een paar weken gehad waar inderdaad niks goed was. Wassen, aankleden, eten, spelen. Schreeuwen, huilen en vervelend zijn.
Misschien moet je haar ook in haar eigen bedje laten slapen zodra je vermoeidheid ziet. Helpt bij ons goed.
Onze meid kan niet tegen teveel prikkels dus slaapt ze ook overdag met de gordijnen dicht. 

Is er iets gebeurd rond die 5-6 weken? Verandering van voeding, een voorval, iets heftigs binnen de familie of in sociale kring...?

@sajeso
Draagdoek/zak hebben we ook geprobeerd, daar blijft ze ook 9 vd 10 keer in huilen. Samen onder de douche gaat de ene keer goed, andere keer minder maar dat proberen we idd wel om het een beetje af te wisselen. Ik moet misschien idd wat meer tijd voor mezelf nemen. 

@gebruiker10093644
Blaricum is helaas niet in de buurt voor mij, maar bedankt voor je tip ik ga is zoeken naar een mesoloog hier in de buurt! 

@LittleMissSunshine
Ik heb het al meerdere malen met mijn vriend besproken idd, maar hij werkt +/- 50u per week dus vaak is hij er alleen in de avond om haar even over te nemen helaas. Ze slaapt elk slaapje in haar eigen bedje, ingebakerd en ook met de gordijnen dicht omdat ze anders geen oog dicht doet. 

@Eefje-
Nee eigenlijk niet, er zijn natuurlijk wel wat spanningen af en toe thuis omdat het gewoon lastig is voor ons allemaal. Helaas merkt de kleine meid dit natuurlijk ook wel. 

Een oplossing voor je kindje heb ik helaas niet, maar wel een belangrijke tip die anderen hier ook al geven: zorg vooral ook goed voor jezelf! Vraag anders eens of iemand uit je directe omgeving een dagje kan oppassen, zodat jij kunt bijtanken, of even lekker eruit kunt om iets voor jezelf kunt doen.
Het is niet alleen zo dat je samen in een vicieuze cirkel komt als je zelf gespannen bent, maar je bent ook gewoon zelf veel meer prikkelbaar als je niet uitgerust bent. Hierdoor word je sneller gefrustreerd, waardoor je dochtertje dat natuurlijk weer oppikt, etc.
Dus opa's, oma's, ooms, tantes, lieve vrienden of fijne buren... Schakel ze in, zodat je even voor jezelf kunt zorgen, in plaats van voor je kindje!

Wat voor voeding geef je? Bij een,fles mis eens vaker een kleiner flesje proberen? Niet willen liggen, dan misschien in een draagdoek? Waar slaapt de kleine, op jullie kamer of een eigen kamer? Mis werkt bedje op jullie kamer? 
Altijd lastig als het niet zo gaat als je wilt. Hier kon mijn dochter, achteraf gezien, door koemelkallergie niet lang plat liggen. De osteopaat gaf bij haar ook al verlichting. Cb vond dat ik mij aanstelde met hoeveel ze spuugde, dus was ik gauw klaar mee? probeer een allergie uit te sluiten en probeer de slaapjes ook los te laten. De kleine ervaart nu vast ook jouw stress mbt niet wegdurven wamt geen slaap. Als je daar relaxter in kan staan, scheelt het mis wat (ook is dit zoooo lastig) 
Zo snel doorslapen is btw echt uitzonderlijk, dus dat dat geweest is is fijn. Maar accepteer dat het normaal is dat het nu niet zo is. 
Ga een keertje er lekker (alleen) op uit, dat zal je vast ook goed doen. 

Terug
Bovenaan