.

Hier een baby van 7 maanden die helemaal niks eet. Geen brood, geen fruit, geen groente, geen pap of papfles, hij trekt gekke gezichten en als er iets in zijn mond komt gaat ie kokhalzen. Weet ondertussen niet meer wat te doen want zijn flessen lijken ook niet meer genoeg te zijn, iemand hier tips voor?

Een probleem dat zich bij mijn zoon ook heeft voorgedaan. Boze arts/verpleegkunidge op het consultatiebureau...
Hij at wel hapjes maar geen brood. Tip die ik kreeg en heel goed hielp is smeer hapje op brood, beetje vreemd maar het werkte bij ons heel erg goed.
Eerst heel erg dik 2/3 hapje en 1/3 brood en bouw dit langzaam om. Zo krijgt je kind wel het brood binnen maar heeft dit minder in de gaten. Onze zoon had niks in de gaten.

Inderdaad, combinatie van vorige 2 reacties. Vanaf 6 maanden kleine stukjes brood door gekookte en geprakte appel. Langzaam de stukjes brood steeds groter maken en in verhouding steeds minder fruit en meer brood.

Mijn dochtertje (8,5 maanden) houdt ook niet van licht fijn volkoren brood. Ik bljf het aanbieden en het gaat nu na een maand al beter. Wat mij opviel is dat een stuk stokbrood of croissant er wel gewoon in gaat! Het lijkt wel of ze dat zachte babyvriendelijke fijn volkoren gewoon niet zo lekker vindt. Ik heb nu baby-muffins gebakken, kijken of ze dat wel wil eten. 
Brood eten is misschien wel handig, maar ik kan me niet voorstellen dat er onmisbare dingen in zitten voor zo'n kleintje. Dus wij wachten gewoon af en ondertussen eet ze gewoon een warm hapje voor lunch.
Ik zou het gewoon blijven proberen en dan leren ze het vanzelf! 

Mijn dochter (8mnd) ook niet. Ze kokhalst meteen als ik het geef. Ook als ze sabbelt op een korst. Vast voedsel gaat ook nog niet geweldig (groenten, fruit).
ik probeer af en toe maar laat het ook lekker los. Ik houd me vast aan onze kinderarts, die zei: eten onder een jaar is echt voor erbij. Niet forceren!
cb nog gebeld en die vonden onze oplossing prima (geven nu granenpap in haar “lunch fles”). En al hadden ze het niet prima gevonden had ik het ook gedaan denk ik ;)

Volg vooral je moederinstinct! Heb je het gevoel dat er iets aan de hand is, ga hulp zoeken. Heb je het gevoel dat ze er, ondanks wat het boekje zegt, nog niet aan toe zijn, heb dan gewoon geduld. Onze eerste dochter was een moeilijke eter en ging vaak hamsteren. Inmiddels is ze 6 en is het nog geen makkelijke eter, vooral met de avondmaaltijd niet en heeft ze stress, kan ze nog steeds gaan hamsteren. Onze tweede dochter is 14 maanden en die stopt met gemak alles in haar mond! Het verschilt ook gewoon heel erg per kind!

Terug
Bovenaan