.

Jeetje wat een verhaal zeg!! 
Heftig lijkt me dat! Ik wil en kan niet oordelen over iemand anders zijn of haar situatie maar ik vind dit wel heel bijzonder. 
Weetje, jou man heeft ongetwijfeld allemaal  goede argumenten en zoals ik het lees begrijp ik hem volkomen. Zelf heb ik ook niet de wens voor een 3e en zie ik dezelfde 'nadelen'. Maar wanneer hij dit echt niet had gewild had hij anders moeten handelen. Ten eerste geen onveilige seks ook niet 1 keer we weten allemaal wat er kan gebeuren. Ten tweede had hij uit voorzorg wel die pil kunnen halen als hij echt zo negatief is over een 3e.
Ik wil geen 3e kind maar mocht ik zo gehandeld hebben en het gebeurt wel vind ik het een gevalletje; 'eigen schuld, dikke bult'. Klinkt natuurlijk heel kinderachtig maar zo voelt het voor mij. Ik zou geen  abortus laten  plegen en al helemaal niet meer op deze termijn als alles goed is. Het lijkt me zo naar dat je dan ziet dat het een klein mensje is wat je weg haalt.
Maargoed ondertussen heb ik toch een beetje mijn mening gedeeld merk ik. Maar ik vind dat je een keuze moet maken die bij jou/jullie past. Hopelijk kies je iets waar je je goed bij voelt. Heel veel sterkte en succes. Mocht je het toch houden wens ik je een geweldige zwangerschap toe! 

Hoi! Wat heftig zeg! En toch: gefeliciteerd  met je derde kindje. Want het is super bijzonder om nieuw leven te zien groeien. Ik hoop heel erg dat de mening van je man verandert en ik ga ervoor bidden. Wie weet moet hij aan het idee wennen en kost het tijd. Maar ik zou zeggen: ga voor dit kindje. Hij/zij heeft ook een doel in dit leven! 
Liefs

Hoi! Wat heftig zeg! En toch: gefeliciteerd  met je derde kindje. Want het is super bijzonder om nieuw leven te zien groeien. Ik hoop heel erg dat de mening van je man verandert en ik ga ervoor bidden. Wie weet moet hij aan het idee wennen en kost het tijd. Maar ik zou zeggen: ga voor dit kindje. Hij/zij heeft ook een doel in dit leven! 
Liefs

Erg lastig zeg!
Je man is overal bij geweest, kent de risico’s van onveilig seks en wilde zelf geen morning after pil. De redenen die hij noemt als nadelig zijn makkelijk te compenseren maar het is bij hem dus sterk zijn eigen gevoel hierin.
Heeft je man misschiej een goede vriend of ouder waarmee hij dit kan bespreken? Je hoopt dat zijn gevoel veranderd wanneer hij de echo ziet of je buik weer veranderd. Maar is er ook kans dat hij nadelig blijft kijken naar dit kindje? Want kan me voorstellen dat je dit dan ook uitstraal naar hem/haar en dat verdient het kindje natuurlijk ook helemaal niet. Hij/zij moet door beide (uiteindelijk) wel gewenst zijn. Veel met elkaar praten ook maar, succes!!!H

Als je man geen derde had willen hebben, dan had hij maatregelen moeten nemen. Jullie hebben samen onveilige seks gehad, dus dan weet je wat de gevolgen zijn. Een kind verliezen heeft ook voor de rest van je leven gevolgen. Ik zou het wel weten...

je weet het al een paar weken maar hebt nog geen actie ondernomen en of een keuze gemaakt. Hoop je dat je man zal bijdraaien als hij het kindje op de echo ziet? 

Hoewel ik dit heel hedtig voor je vind zijn er toch een paar dingen die ik niet begrijp. Want als je man hier van te voren zo duidelijk in was waarom dan onbeschermde seks? En hoe kun je toen met zoveel zekerheid hebben gezegd niet in je vruchtbare periode te zitten zonder ovulatietest wist je dit niet zeker. Als dit hem overtuigd heeft dat een morningafter niet nodig was is het niet helemaal eerlijk. En die had je zelf natuurlijk ook kunnen halen.
Dus sorry maar ik vind het niet helemaal terecht dat het nu overkomt alsof alleen je man beter na had moeten denken. Hij is vanaf het begin duidelijk geweest geen derde te willen en jij zei dit te respecteren.
Hoewel ik weghalen ook niet zou kunnen en dit zeker van je begrijp ni het toch zo ver is zul je hier toch met je man uit moeten zien te komen. En die argumenten van hem zijn slechts de feitelijke kant van waarom hij het niet wil, voor hem speelt het gevoel misschien net zo sterk om het niet te willen als voor jou om het wel te willen. En zo zet je hem eigenlijk een beetje voor het blok. 

Bedoel het niet zo hard als het misschien overkomt maar ik neem aan als je hier iets plaatst dat je niet geholpen bent als mensen het alleen van jouw kant bekijken want die kant ken je al ?

Terug
Bovenaan