.

Lieve mama, 
Ik herken het zelf niet, maar wel van mijn zus. Ga alsjeblieft naar de huisarts en vraag om medicatie. Emestafene schijnt heel goed te werken. Het is echt niet nodig om je zo te voelen. 
Liefs en een dikke knuffel! 

En anders kun je eens een tabletje suprimal nemen, is tegen wagenziekte, dat werkte bij mij ook goed als ik misselijk was. 

Hee lieve mama,
Wat vervelend dat je je zo voelt! Maar ik denk dat het zorgen zijn die ‘normaal’ zijn. Een zwangerschap en hormonen kunnen nou eenmaal zorgen voor een flinke verandering en dat is pittig! Je kan er ook zo weinig aan doen. Misschien is het mogelijk om wat zorg voor je zoontje uit handen te geven in deze tijd? Ik denk dat dat het belangrijkste is: hulp inschakelen als het je zelf even niet lukt. Dat is helemaal oké! Je/jullie vinden vast en zeker een nieuw ritme met z’n vieren! Hou vol! Hopelijk ben je snel minder misselijk.

Heel herkenbaar, ben nu ruim 13 weken en gelukkig wordt het beter! Hopelijk bij jou ook snel zo! Merk wel dat tillen nu al zwaar is, dus een hele dag alleen met mn zoontje is heftig.. maar ik pak echt mn rust als hij slaapt, ga ik ook liggen en dat helpt enigszins!
Hou vol! Uiteindelijk doe je het allemaal voor een gezond kindje ?

Herkenbaar! Inmiddels 23 weken, maar vond de eerste weken vreselijk. Alleen maar kots misselijk en moe. Ook 24/7 misselijk, niet spugen maar alles stonk en niks was lekker. Wat me redelijk hielp was combi pillen met gemberpoeder en Bonusan multi Natal actief. Op het hoogtepunt (rond 10 weken) heb ik metoclopramide bij de huisarts gevraagd (emesafene werkte bij mij niet), dat is wel sterk spul maar helpt erg goed. Ik vond het teveel afzien met nog een dreumes erbij om verder aan te modderen (eerste zwangerschap dit ook gehad, maar toen vooral veel afgevallen en doorgezet). Heel veel sterkte, het wordt beter en dan zie je de rest ook weer zitten denk ik! 

Ohh die misselijkheid vond ik bij de eerste al heel zwaar. Ik was zo jaloers op zwangeren die dan even sochtends kotsen en zich de rest van de dag weer prima voelen. Ik was non stop zeer misselijk. Na weken doorploeteren van de gyneacoloog emesafene gehad en dat was het enige dat hielp. Ik was nog steeds misselijk, maar het bijna kotsen was eraf. Vanaf 13 weken werd het beter. 
Ik heb geen tips verder voor hoe je dat combineert met de zorg voor je peuter. Ik stond bij iedere beweging te kokhalsen en lag dus veel op bed. Leun op je man nu, hij is bereid te helpen zo te lezen. Vertrouw erop dat hij jullie kan helpen. En je kindje heeft wat extra tijd met pappa nu. Misschien lekker in bed wat extra knuffeltijd met jou. En hou voor ogen dat het tijdelijk is. Het vindt zijn weg allemaal wel, je zal manieren vinden. 

Wat een fijne reacties! Ik had juist voor mezelf besloten om maandag de huisarts te gaan bellen.. hopelijk gaat dat gauw helpen allemaal..  Mijn man is heel lief en bereid te helpen idd dus dat scheelt en mn moeder in de buurt die hem af en toe even op haalt en waar ik even kan zitten..  Dus ik mag ook eigenlijk niet klagen... Zo diep respect voor alleenstaande mamas! 
Bedankt allemaal!

Terug
Bovenaan