.

Halbert ? Maar ik snap dat combineren nooit zo: er komt altijd iets vreemds gekunstelds uit. Waarom niet gewoon een derde naam erbij en beide namen helemaal gebruiken?
 
Ik heb mijn beide dochters ook vernoemd naar de oma's, maar idd.. als je 2 namen gaat combineren dan komt er altijd iets raars uit en eerlijk gezegd zie ik in de namen bij bovenstaande reactie ook echt niet meer de namen van de opa's terug...
De enige echt duidelijke optie is idd Bert ;)

Gewoon beide gebruiken of één van de twee..

Mijn oudste dochter is vernoemd naar mijn moeder. Mijn moeder heet Elizabeth, mijn dochter Emmelie Elizabeth.

Mijn tweede dochter is vernoemd naar mijn schoonmoeder. Mijn schoonmoeder heet Crina, mijn dochter Laurie Catherina.

Dus dat zijn 2 duidelijke vernoemingen naar 2 oma's. En nog mooie vernoemingen ook.

We hebben bewust de namen niet direct allebei aan dochter 1 gegeven, Want als er ooit een tweede zou komen, hadden we voor haar geen naam meer. Was er nooit een tweede dochter gekomen, dan was mijn schoonmoeder gewoon niet vernoemd.

Als we ooit nog een zoon krijgen, wordt deze vernoemd naar mijn schoonvader en een eventuele tweede zoon naar mijn vader.
 
Tja lastig! Bert is natuurlijk wel de meest logische keuze. Omdat we ook geen goede tweede naam konden verzinnen met de opa’s hebben we het vernoemen achterwegen gelaten. Maar achteraf gebruik je die tweede naam nooit eigenlijk, dus zou je het prima Bert of Bart kunnen gebruiken. Of iets van Barry ofzo?
 
Terug
Bovenaan