.

Oh ik zou zelf echt niet zonder doe. Zo'n plastic kussen wordt echt superkoud zonder hoes, zou dat niet fijn vinden om mijn kindje elke paar uur bloot op een koud kussen te moeten leggen. Ik had zelf een stuk of 4 hoezen (zijn heel goedkope dingen bij bijvoorbeeld de Hema), dus zodra die vies was een nieuwe eromheen en de was kon dan wel even wachten

Lekker een hoes over het aankleedkussen. En een extra hoes voor als er 1 in de was zit. Wij hadden overigens de eerste tijd ook een extra aankleedkussen beneden

Ik vind een hoes wel fris en leuk. Maar sommigen leggen er liever een huydrifiele doek op. Ik vind dat dat snel schuift op zon glad kussen. Maar zoveel.mensen zoveel wensen, dus volg je gevoel. Je kan altijd eerst een goedkope hoes doen, en evt investeren als het bevalt..

Wij hebben er altijd een hoes eromheen zitten. Staat ook leuk en wat ze hierboven zeggen het wordt koud. En het is tenslotte ook plastic dus wordt in de zomer plakkerig.

De kraamzorg legde in het middelste gedeelte (in de lengte) nog een dubbelgebouwen hydrofiele doek, mocht er iets gebeuren is niet meteen je hoes vies (al kan je weinig tegen urine doen).
Voor op de babykamer hebben we er 2 in een bijpassende kleur. Hebben om nog een aankleedkussen beneden en daar heb ik simpele gekocht.

Wij hebben een stuk of 6 hoezen, had er al 2 en toen zag ik nog leuke bij zeeman die leuk en zo goedkoop waren dat ik ze niet kon laten liggen.
Maar... we hebben er best vaak geen hoes omheen zitten ? Vooral in het begin met die dunne poep en wij die nog wat onhandig waren kwam er om de haverklap poep of plas (is bij meisjes misschien minder maar meneer hier plaste vaak in de rondte als de luier uit ging ?) aan die hoes, dus weer in de was.
En dan vergaten we (eigenlijk alleen beneden) een nieuwe mee te brengen van boven. Ook een tijdje een hydrofiele doek geprobeerd maar dat glijdt te erg dat werkt eigenlijk alleen als je die op de normale hoes legt. 
Maar beneden ook een aankleedkussen zou ik zeker doen, los van je vraag. En dan 2 hoezen, kun je altijd nog zien. Hij reageert niet anders wanneer hij er zonder hoes op ligt trouwens. Meestal heeft hij ook gewoon kleren aan en de billen tillen we op, maken we schoon en weer een luier erom en broek aan dis die raken het kussen amper.

Aankleedkussens en hoezen kun je niet genoeg hebben, net zoals hydrofiele doeken. Wij hebben 3 aankleedkussens en 6 hoezen daarvoor ( 2 kinderen, ieder 1 kussen op de kamer en 1 beneden). De eerste tijd kan je nog een hydrofiel over de hoes heen leggen ivm dunne poep en spugen. Onze dochter geeft regelmatig wat melk terug op het aankleedkussen, dan hoeft alleen de hydrofiel omgedraaid of gewassen te worden.

Ik heb altijd een hoes om het aankleedkussen zitten, omdat zo'n kussen zelf anders heel koud is. Daarop heb ik altijd een hydrofiel liggen en dan niet recht, maar als ruit, zodat je een goede punt onder hebt zitten. Als er dan poep op komt, hoef je vaak alleen even de hydrofiel te vervangen, anders heb je een goede punt om de billetjes even droog te deppen voor de luier er weer omheen gaat (voorkomt irritatie en luieruitslag ?) en je hebt gelijk een doek in de buurt om je sudocrem-vinger aan af te vegen ?

Terug
Bovenaan