.

Ik had een leuke roze aankleedkussen en daar legde ik een handdoek op als ik haar erop legde dusja ieder z'n ding, volgens mij maakt het dan niet zoveel uit. Lekker doen wat je zelf wil!

Hier ook een hoes. Na je bevalling zou ik de overgebleven onderleg matjes uit je kraampakket op de hoes leggen, die zijn zacht en waterdicht. Ik vond dat echt een super tip van de kraamzorg. Er komt namelijk idd vaak plas en poep op en dan hoef je niet steeds een nieuwe hoes. De aankleed kussen hoezen passen trouwens ook fijner om het matrasje in de kinderwagen dan een wiegkussen hoes dus daarvoor zijn ze ook ideaal. Ik leg er nu de onderleg matjes op zijn, ook een hydrofiele doek als een ruit overheen, poep vlekjes krijg je dan ook niet in de hoes en dan doe je er wel een paar dagen mee voor hij weer in de was moet.

Pfff nou die ondingen heb ik enkele dagen gebruikt en toen ik de kist voor zolder gemikt en inmiddels hebben ze een nieuw baasje gevonden. 
Ze werden echt letterlijk elke luierwissel ondergeplast of gepoept. Ik legde gewoon een hydrofiel neer voor het bovenlijfje, en billen op het kunststof. Valt echt reuze mee hoe verschrikkelijk koud het wordt. En ik was nog steeds dagelijks het kussen aan het schoonmaken. Maar dat is minder werk dan het kussen schoonmaken, poep uit de hoes spoelen, nieuwe hoes erom en meer was. En dat komt uit de mond van iemand met wasbare luiers.

Voor de eerste 2 maanden kun je trouwens ook van die matjes gebruiken die ook in je kraampakket zitten, je hebt ze ook in dierenwinkels voor puppytraining, kosten ze minder. Maar daar kozen wij niet voor ivm afval reduceren.

Ik vond een hoes wel fijn ja, gewoon omdat het warm is en je kindje glibbert er niet zomaar vanaf haha.

De eerste 2 maanden poepen en plassen ze m geregeld onder idd, dus legde ik er een hydrofiele doek op. Dan hoef je alleen de doek te wassen.

Maar na die eerste maanden kun je veel langer met zo'n hoes doen. Ik laat ze er altijd een week om zitten en dan gaat ie in de was. Hij is echt niet altijd vies na een week.

Het kan ook zonder ja, maar het is gewoon wat warmer mét een hoes. Ik heb er 3 en doe er al 3.5 jaar mee (voor 2 kindjes) dus ach.. zoveel kost het niet.

Ik sluit me aan bij @Lewis, al heb ik het wel bijna een jaar vol gehouden voordat ik dacht, waar ben ik mee bezig. ? Nu ligt er een hydrofiel op zodat ze niet op het koude zeil hoeven te liggen.
Maar inderdaad.. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Terug
Bovenaan