.

Hoi Hoi
In het ziekenhuis bevallen is nooit verkeerd denk ik. Mocht de baby echt groot zijn kunnen ze snel de eerste controles doen.
Zou me alleen geen zorgen maken of iets dergelijks hoor. Wat ik in mijn omgeving hoor zitten ze er met die metingen ook best vaak naast en is 2 weken ook niet extreem (Denk ik).
Mijn eigen ervaring is dat ik een gemiddeld kindje zou krijgen en ze bleek bij de geboorte 4,5kg te zijn. Zaten ze ook naast. 
Tweede zwangerschap daardoor ook betere controles en zouden ze me niet door laten lopen tot 42 maar maar tot 40 weken.
Fijn als ze je nu goed in de gate houden  en lekker genieten van de laatste weken, en niet te veel maatje 50 aanschaffen dan haha 
Groetjes. 

Mijn zoon werd ook altijd te groot genoemd. Maanden lang dacht ik ohjee wat nu en ik bleek wel zwangerschaps suiker te hebben. Tot 5 min voor mijn zoon geboren werd zei de gynaecoloog zeker een grote 4 kilo baby. Nou mijn zoon was nog geen 3 kilo en 48cm. Dus maak je niet druk de kans dat ze ernaast zitten is echt heel groot.

Goed om te horen! Ik dacht van.. nou verwachten ze een 10 ponder ofzo dat ze me dan int zh willen hebben met de bevalling?! Ga het de volgende keer nog es vragen...
Mijn oudste was 7 pond.. Ben heel benieuwd hoe dit afloopt.. maar goed.. idd fijn dat ze me in de gaten houden..

Hier ook zoiets gehad, mijn zoon (tweede kindje) had ook een te groot buikje. Extra groei echo's gehad. Uiteindelijk wel een flinke jongen (4500 en 58 cm) maar wel mooi in verhouding. Getest op suiker maar die waardes waren super netjes.

Mijn dochter was 3700 gram. Zij werd klein geschat. Ik ben van beide thuis bevallen, en bij mijn zoon heb ik geen hechtingen gehad.

Hee Anna Sophie,

Bij mij was het een vergelijkbaar verloop als bij jou. Kindje was bij de 20-wekenecho aan de grote kant. Met 23 weken de suikertest gedaan en daar kwam niets uit. Maar mij werd later verteld dat dit nog aan de vroege kant was. De baby bleef groot (buikje vooral) en had wat veel vruchtwater. Toen moest de suikertest met 27 opnieuw + extra echo in het ziekenhuis. Hier kwam wel zwangerschapsdiabetes uit (net over de grenswaarde). Dan is het kijken of de bloedwaarden met dieet/voeding onder controle zijn te houden. Lukt hier goed. Uiteindelijk hebben ze na nog extra controles wel de zorg overgenomen van de vk ivm vruchtwater.
Positief is dat er meer echo’s zijn :) en dat we goed worden gevolgd.

K heb hetzelfde meegemaakt. Geen suiker maar wel veel vruchtwater en een grote baby. Ik ben met 40 weken ingeleid omdat mijn bloeddruk wat ging stijgen. Uiteindelijk is hij via een keizersnede geboren; 54 cm en 4315 gram. Inderdaad een flinke knul dus. 

Bij mij ook hetzelfde bij mijn tweede zoontje. Geen zwangerschapssuiker. Ik ben ingeleid met 38 weken omdat ze vonden dat hij te groot werd. Hij is geboren met 3800 gram. Verder gewoon gezond. Ze hadden verwacht dat hij groter was, want we waren voorbereid dat we langer zouden moeten blijven ivm hoge suikerwaarden bij hem. Maar niets van dit alles :)

Terug
Bovenaan