.

Ik heb ook zoiets meegemaakt. Onze kleine meid zou 3 weken voorlopen. Ik ben toen ook getest op zwangerschapsdiabetes, echter was hier geen sprake van. Verder was de placenta, hoeveelheid vruchtwater etc ook normaal. Ik zou toen ingeleid worden op 22 nov, echter besloot onze meid spontaan te komen en is op 21 november geboren in het ziekenhuis. Ze woog met 38 weken 3760gram en was 52cm groot.

Zoals al beschreven kunnen ze het vaak moeilijk inschatten...
Mn zoon werd niet groot geschat, maar was met 38 weken geboren met 4100gram ??
Wel gewoon thuis bevallen... Dus maak je niet te druk!

Inschatten is ook lastig. Bij mij zeiden ze wel datie wat aan de grote kant was maar niets bijzonders verder. Hij is met 40/6 geboren, uit zichzelf; 4374 gram en 57 cm. Dus wel een flinke jongen! Maar niet zo groot dat t niet te doen was. Ben gewoon via de natuurlijke weg bevallen

Wat een fijne moed gevende reacties!! Heel erg bedankt! Mijn zus haar jongste ook 9 pond en thuis bevallen..
Ik snap gewoon niet waarom ik het advies ga krijgen van een zh bevalling?! Ik wilde dat toch al wel maar toch anders als de keuze word gemaakt voor je.. maar goed! Beter iets voor in groei dan achter denk ik maar...

Ik snap het advies wel. Soms gaat goed, ookal is de baby groot maar soms lukt het niet. Je wilt dan echt niet met de ambulance met gierende banden naar het ziekenhuis moeten worden gebracht. Ik zeg het niet om je bang te maken maar liever in het ziekenhuis bevallen en achteraf denken dat het niet nodig was geweest dan bovenstaand scenario. 

Zoals ik eerder al typte hebben wij ook een grote dochter 4,5kg. Ik wilde thuis bevallen maar met het breken van de vliezen met 8cm had ze in het vruchtwater gepoept. Dan moet je naar het ziekenhuis. 
Omdat ze uiteindelijk dus zo groot was bleek ze niet goed te liggen en is ze dus uiteindelijk met een keizersnede ter wereld gekomen.
Zoals hierboven al gezegd, ik was dus heel blij dat ik in het ziekenhuis was. 

Bij mij voorspelde ze wel een flinke jongen... en toch hebben ze mij door laten lopen tot 41.3. Bizar eigenlijk! Maar voor die termijn leek het toch nog mee te vallen: 4470 en 55cm. Voordeel is nu wel dat ik bij mijn zwangerschap nu (weer een jongetje) niet lang door ga lopen en met 36 weken overgedragen wordt aan het ziekenhuis. O.a. doordat ons zoontje flink was, ik aardig overtijd heb gelopen + de placenta manueel op de OK verwijderd moest worden. Maar prima. Ziekenhuis = veilig en ik ben blij dat ik deze zomer de keuze heb om eerder te bevallen ;)

Terug
Bovenaan