..

Hoi hoi! Wat enorm vervelend dat je dit alleen moet doen, en ook nog eens niet op de manier waarop je dit had willen doen. Ik heb zelf geen ervaring met zhuis bevallingen. Ik weet wel dat mijn vlk praktijk nauw samenwerkte met het zhuis. Ze gaf toen ook aan dat ze evt de bevalling als het nodig was ook in het zhuis mocht doen. Wie weet kan dit ook bij jou? Opzich maakt de plek waar niet uit? Misdchien kun je een oriënterend gesprek aanvragen bij het zhuis/verloskundige en met hun een bevalplan opstellen? Of als je budget het toelaat een doula/bevalcoach??

Ik was niet alleen in het ziekenhuis maar het klopt dat je langere periodes alleen bent bij drukte. Bij mij kwamen ze bijvoorbeeld iedere twee uur ongeveer checken hoe de ontsluiting vorderde. Verder was er niet iemand die continu begeleiding biedt. Voor mij helemaal prima om dit samen met mijn partner te doen. Al zullen ze bij jou misschien vaker aanwezig zijn.
Ik zou je omstandigheden voorleggen aan je VK, en kijken of die niet alsnog aanwezig wilt zijn in het ziekenhuis, dan maar als 'vriend'. Anders inderdaad een Doula een goede optie. 
Ik hoop dat je nog de tijd hebt om aan je sociale netwerk te werken want je zult wel vaker iemand nodig hebben straks als de kleine er is.
Sterkte met alles!

Ik ben ivm medische indicatie ook al 2 keer in het ziekenhuis bevallen. De eerste keer was onder begeleiding van een artsassistent. Die kwam dan inderdaad om de 2 uur even kijken. Ze werkt dan wel onder supervisie van een verloskundige. Dus als de baby geboren wordt moet de verloskundige en de artsassistent aanwezig zijn. Deze 1e keer is mij erg tegengevallen. Dit had ik met de verloskundige van mijn eigen verloskundigenpraktijk besproken. En toen gaf ze voor mijn 2e bevalling aan dat als de begeleiding in het ziekenhuis weer onvoldoende was dat ik hun mocht bellen. Dit was gelukkig niet nodig. De 2e keer heb ik nog wel aangegeven dat ik geen artsassistent meer wil, maar een verloskundige van het ziekenhuis die tussendoor de controles doet. Dus het is een overweging om dus even met je eigen verloskundige te overleggen wat de mogelijkheden zijn. En je kan altijd nog de hulp van een doula inschakelen.

Heel veel sterkte met je bevalling!

Is een doula inderdaad al iets wat je overwogen hebt? Lijkt me heel pittig om alleen te zijn tijdens je bevalling. Heel veel sterkte en ik wens je een goede bevalling en een gezond kindje!

Ik zou er wel iemand bij willen hebben. Nu heb ik de mazzel gehad dat ik snel beviel, maar als dat niet zo is dan lig je in je eentje weeën weg te puffen of in een weeënstorm. Je bent dan echt alleen. Ik vind de tip van een doula wel een hele goede!

He,
Ik las je berichtje en je eerdere topics. Wat een pittige situatie zit je in. Er werd al gesproken over een Doula. Momenteel doe ik de Doula opleiding. Ik zou je met liefde begeleiden tijdens je zwangerschap en bevalling, je hoeft dit niet alleen te doen. 
Als je het fijn vindt dan kunnen we eens bellen. Dan kan ik je vertellen over inleiden, over de rol van een Doula en kunnen we kijken of we een klik hebben en beetje bij elkaar in de buurt wonen. Ik zit in een klas vol lieve Doula's (door het hele land) en kan je altijd aanbevelen bij iemand anders als dit beter bij je zou aansluiten. Het gaat mij erom dat je een mooie tijd hebt en dit niet alleen hoeft te doen. Voel je welkom. Liefs, Meike 

Terug
Bovenaan