..

Hoi hoi! Wat enorm vervelend dat je dit alleen moet doen, en ook nog eens niet op de manier waarop je dit had willen doen. Ik heb zelf geen ervaring met zhuis bevallingen. Ik weet wel dat mijn vlk praktijk nauw samenwerkte met het zhuis. Ze gaf toen ook aan dat ze evt de bevalling als het nodig was ook in het zhuis mocht doen. Wie weet kan dit ook bij jou? Opzich maakt de plek waar niet uit? Misdchien kun je een oriënterend gesprek aanvragen bij het zhuis/verloskundige en met hun een bevalplan opstellen? Of als je budget het toelaat een doula/bevalcoach??

Ik was niet alleen in het ziekenhuis maar het klopt dat je langere periodes alleen bent bij drukte. Bij mij kwamen ze bijvoorbeeld iedere twee uur ongeveer checken hoe de ontsluiting vorderde. Verder was er niet iemand die continu begeleiding biedt. Voor mij helemaal prima om dit samen met mijn partner te doen. Al zullen ze bij jou misschien vaker aanwezig zijn.
Ik zou je omstandigheden voorleggen aan je VK, en kijken of die niet alsnog aanwezig wilt zijn in het ziekenhuis, dan maar als 'vriend'. Anders inderdaad een Doula een goede optie. 
Ik hoop dat je nog de tijd hebt om aan je sociale netwerk te werken want je zult wel vaker iemand nodig hebben straks als de kleine er is.
Sterkte met alles!