..

Ik ook in het ziekenhuis bevallen en inderdaad vaak alleen gelaten door personeel (was wel met mijn partner).

Wat ik wel regelmatig hoor is dat mensen hun kraamzorg eerder bellen en dat die aanwezig zijn bij de bevalling. Wij hadden daar bewust voor gekozen dit niet te doen. Maar een vriendin van mij wel. En die wijkt dan niet van je zijde volgens mij en valt onder je verzekering. Wat ook eventueel zou kunnen is een doula? Als ik dat goed schrijft. Die zijn er dan ook voor je en helpen je de bevalling door. Daar weet ik helaas niet de kosten voor maar lijken mij wel hoog?

In ieder geval heel veel succes. Lijkt mij heel pittig maar als je zo ver alleen al bent gekomen ben je vast een hele sterke vrouw en gaat dit ooK goed komen.

He, wat een pittige tijd.
Vorige keer ben ik bevallen met medische indicatie. Ik werd ingeleid. Toch is mijn verloskundige met ons meegegaan. Ik ben ook op controle blijven gaan, naast de controles van het ziekenhuis. Ze bleef betrokken.
Dus ook dat kun je nog eens navragen.
Veel succes!!

Hoi hoi,
Wat naar dat je er zo alleen voor staat! Lijkt me best moeilijk voor jou.

Je kunt eens informeren naar een doula. Weet niet of je hier voor open staat hoor maar zij kan je bijstaan en is er ook echt voor jou.
Verder zal de verpleging hun best doen er voor je te zijn maar helaas is drukte niet altijd te voorspellen wat super balen is voor jou in deze situatie. Ze komen uiteraard wel regelmatig bij je checken.

Je zou ook kunnen kijken of er een vriendin is wie je vertrouwd en het fijn vind om die mee te nemen tijdens de bevalling. Ondanks corona mag je sowieso een begeleidend persoon met je mee.

Succes! Liefs

Wat spannend dat je nu alleen staat in je avontuur. Daar voel je je vast niet elke dag even prettig bij. En toch moet het allemaal. Knuffel voor jou!

ik moet eerlijk zeggen dat ik de bevalling vooraf niet zo eng vond, maar tijdens wel in paniek geraakt ben. Ik kreeg op het laatste moment een medische indicatie, zwangerschapsvergiftiging en vroeggeboorte. Ik had wel voortdurend een verloskundige of arts assistent in de buurt, maar die waren er enkel om mijn infusen en apparaatjes in de gaten te houden (terecht hoor), en ik had voor mijn gevoel zeer weinig emotionele steun bij alles dat er gebeurde. Mijn gouden uur bestond uit dat mijn man de baby op zijn huid hield en dat ik op de verloskamer gehecht werd voor een totaalruptuur. Ik was ook best wel out of it vanwege de remifentanyl. 

ik denk niet dat ik dit helemaal alleen had kunnen doen. Maargoed, het ligt aan zoveel dingen. Hoe je persoonlijkheid is, hoe je bevalling loopt, hoe druk het in het ziekenhuis is, welke medische indicatie je hebt en of je dus echt alleen bent. 
Toch kun je veel ook niet van tevoren voorspellen. Je kunt een heel goede bevalling hebben, of er kunnen toch wat dingen anders lopen. 
Ik zou je wel aanraden om iemand te zoeken die er voor je wil zijn. Iemand die met een helder hoofd jouw emotionele wensen waarborgt. 

bij mij mocht verzekeringstechnisch de kraamhulp pas komen na de ziekenhuisperiode. Ik ken je budget niet, maar misschien kun je bijbetalen en vragen of je toch al eerder mag bellen? Misschien valt er wat te regelen bij je verloskundige? Ik kan me niet voorstellen dat je de enige in deze situatie bent. Wie weet hebben zij nog tips. 

Hoi hoi,
Wat naar dat je er zo alleen voor staat! Lijkt me best moeilijk voor jou.

Je kunt eens informeren naar een doula. Weet niet of je hier voor open staat hoor maar zij kan je bijstaan en is er ook echt voor jou.
Verder zal de verpleging hun best doen er voor je te zijn maar helaas is drukte niet altijd te voorspellen wat super balen is voor jou in deze situatie. Ze komen uiteraard wel regelmatig bij je checken.

Je zou ook kunnen kijken of er een vriendin is wie je vertrouwd en het fijn vind om die mee te nemen tijdens de bevalling. Ondanks corona mag je sowieso een begeleidend persoon met je mee.

Succes! Liefs

Terug
Bovenaan