..

Heeft oma perse een eigen kamer nodig wanneer ze komt logeren? 4,6m2 betekent dat er een 1 persoons bed kan staan, je hebt een deur en verder heb je dan nog 1 m2 ‘over’ en dan staat er verder niks in de kamer. Het komt allemaal erg klein en propperig over. Heeft elke kamer een raam/frisse lucht? Houdt ook rekening met zomerse temperaturen, zulke kleine kamertjes zijn heel snel te heet om te slapen, helemaal op zolder. Uit je verhaal begrijp ik dat je woning momenteel geen slaapkamers heeft? Je zou de zolder ook als een open ruimte kunnen opknappen en middels een room divider een ruimte creëren voor je kindje. Dan houdt je het allemaal zo open en ruim mogelijk en wellicht tegen de tijd dat je kind echt privacy nodig heeft is het een optie om naar een ruimere woning te verhuizen? 

En kun jij niet naar de woonkamer als oma logeert? Of is dit te vaak? Wij hebben een opklapbare poef voor als er bij nood een extra iemand komt logeren.

Hoi! Hier na recente verbouwing 3 kamers gemaakt van relatief kleine ruimte. Bij ons zijn de binnenwanden geen dragende muren, dus kan het in de toekomst groter gemaakt worden (2ipv3 kamers). We wilden 2 kinderkamers en een werkkamer. 1 kinderkamer is 7,5m2 met een schuine wand (en geen airco dus best warm). De werkkamer is ook 7,5m2 met dakkapel. Kamer 3 is 9,6m2.Op 7,5m2 hebben we dus creatief moeten zijn, maar er past een ledikant in dat je kunt ombouwen tot peuterbed (IKEA) en er zou ook een 1pers bed in passen. Verder hebben we een vrij lage smalle ladenkast van IKEA die onder de schuine wand past voor kleding en in een soort van hoek die 'over' was een inbouw kast met planken en een roede. Ook geen stoel (meer), maar een poef/rond kussen om naast het bedje te zitten. Met een baby is een stoel misschien wel fijn, maar evt zet je die op de kamer van oma naast het bed, kan hij ook gebruikt worden om bijv even kleding op te leggen. Ook heeft IKEA een (goedkope!) verschoontafel die veel kleiner is dan een commode. Ik heb die zelf in de woonkamer, omdat ik een tijdje lastig kon traplopen na de bevalling. Overigens kan de commode prima ook in je woonkamer of op de gang staan natuurlijk. Of een aankleedkussen op de droger:) Naja een beetje creatief zijn in multifunctionele dingen. Ieder een eigen plekje is ook wel weer fijn natuurlijk, in die zin zou ik dit beter vinden dan kamerschermen oid. Hier gaat een kamer van 7,5m2 dus prima. Ik zou de kamers met afmetingen voor jezelf eens op schaal tekenen en de meubels die je erin wil hebben (wij hebben op die studeerkamer van 7,5m2 een bureau, 1pers boxspring als logeerbed en een boekenkast en het voelt door veel ramen niet eens echt klein). Als de meubels passen, en dit is je beste optie, zou ik het denk ik wel doen. Als je kind groter wordt en bijvoorbeeld eigen speelplek zou willen, kun je die altijd in de woonkamer maken met een scherm als ik het zo lees.

En heel eerlijk,een kind heeft vooral liefde nodig. Dan maakt het helemaal niet uit hoeveel spullen ze hebben of hoe groot de kamer is. Je zult altijd wel een creatieve oplossing vinden,en inderdaad later spelen in de woonkamer is ook geen probleem.
Je hebt trouwens ook bedjes waar de comode opgeklapt kan en als je hem nodig hebt boven op het bedje ligt.
Zolang ze je liefde voelen komt alles goed :)

Ons babykamertje nu is 6m2, en dat is helemaal prima. Ikzelf ben ook op zo'n kamertje opgegroeid, tot ergens in m'n tienerjaren. Ik heb dat nooit als vervelend ervaren! Het is een luxe van tegenwoordig dat mensen dit apart vinden. Vroeger was dat veel normaler. Wat je zegt, ik speelde gewoon in de woonkamer.

In zelfs dat kleinste kamertje wat je beschrijft kan meer dan alleen maar een bed hoor. Dingen slim neerzetten, en het vergt misschien iets meer een open blik.

Laat je niet afschrikken, ik vind het top dat je zo creatief bezig bent en goed overal voor wilt zorgen. Je hebt gezorgd voor lucht en zelfs airco. Gewoon doen!

Terug
Bovenaan