..

Hoi, ik heb dit voor de wieg besteld bij ZoomBee. Daar heb je molton hoeslakens 100% katoen. Verschillende maten en prijzen.
Ik weet niet of ze ook maten voor een ledikant verkopen, dit heb ik zelf ergens anders besteld.

Koop een waterdichte molton! Prenatal heeft goede. Deze knisperen en kraken niet, slapen echt heel fijn. Is niet 100% katoen denk ik, maar waarom zou dat moeten?

Ik had eerst een gewone molton, maar alsnog zitten er dikke vlekken in het matras door kwijl, spuug en zweet etc. Echt zonde want het ziet er direct vies uit en een matras is duur. Dus toen heb ik een waterdichte gekocht en dat bevalt heel goed, zowel voor het peuterbed als het ledikant. Mn dochters slapen er heerlijk op.

https://www.prenatal.nl/slapen-en-thuis/slapen/hoeslaken-en-moltons/prenatal-badstof-matrasbeschermer-ledikant-1327050011.html?dwvar_1327050011_kleurnaam_60=White&cgid=#q=Hoeslaken%20waterdicht&start=73&sz=24

Deze! Bovenkant is 100% katoen lees ik. Er zit een goed elastiek aan de hoeken en daardoor zit ie super om het matras gevouwen.

Ik heb zelf niet gelet op het materiaal van de matrasbeschermer, het hoeslaken wat we erover heen doen is van katoen dus de baby ligt sowieso niet op de beschermer zelf.
Daarnaast hebben we een goed matras gekocht waar de hoes vanaf kan, de hoes én de matras zelf kunnen gewassen worden. 

Ik hoor ook van veel mensen dat ze bijvoorbeeld nog hydrofiele doeken gebruiken om onder het hoofdje te leggen voor een extra laagje bescherming.

Ik heb ze van hema 100% katoen en van meyco besteld op wehkamp zelf vind ik die van meyco het mooiste zitten.
Die met waterdichte onderkant zodat matras droog blijft zal ik zeker niet doen kunnen die babytjes helemaal hun warmte niet kwijt en gaan ze nog harder zweten.

In het begin hebben we onder het hoofdje ren hydrofielluier gelegd voor spugen. We gebruiken ons matras nu voor ons 2de kindje en ziet er uit als nieuw ondanks dat ons zoontje best zweette en ons meisje bij elk slaapje het bed onder spuugde de eerste 3 maand. hydrofiel en goede katoenen molton met hoeslaken neemt heel veel vocht op. Zoontje ligt vanaf dat hij 1.5 is in 1pers bed en zweet nog heel veel daar hebben we waterdichte molton op gedaan voor als hij in bed plast begon die nog heeel veel harder te zweten dus daar hebben we nu een topper heel dun van 100% katoen bovenop en molton en hoeslaken allebei 100% katoen

Inderdaad. Die ik heb van hema en meyco zijn 100% katoen en niet waterdicht gewoon de normale die je moet hebben zeg maar. En daarvan vind ik die van meyco besteld bij wehkamp het mooiste zitten

Terug
Bovenaan