.

Ons zoontje praatte toen ook nog niet die vond aan been hangen veel makkelijker. Hij is met 2 jaar na peuterspeelzaal gegaan. Met 2.5 jaar begon hij beetje te praten met 3 jaar werden het echte zinnen en sinds hij 4 is praat hij de oren van me kop ?? we zijn wel.met 4 jaar na logopedie geweest omdat hij sommige letters niet goed uitsprak. Dit is na paar behandelingen gestopt en in groep 2 toen 5 jaar weer opgestart omdat hij nog moeite had met letters en hij dan problemen kon krijgen in groep 3 met lezen. Er was niks aan de hand halvewege groep 4 las hij alles zelfs waar kinderen in groep 8 nog moeite mee hadden en had hij de cito toetsen voor heel de basischool afgerond
 
Zolang hij alles begrijpt zou ik me niet meteen grote zorgen maken. Misschien even overleggen met het consultatiebureau en aanmelden voor een peutergroep. Als hij na lange tijd geen vooruitgang boekt kun je daar dan wel hulp bij krijgen. Maar wie weet gaat hij na een tijdje ineens praten.
 
Als hij jullie goed kan horen is er nog niks aan de hand. Mijn zoontje heeft recent buisjes gekregen ivm oorontstekingen en looporen, daarna is hij gaan praten. Had dus al die tijd regelmatig verstopping in zijn oortjes. Hij is deze week 2 geworden maar zegt alles na. Merken wel dat hij beter reageert en leert nu als een tierelier. Grote kans dat jullie kindje straks meteen heel veel woordjes tegelijk zeggen.
 
Ik zal het nog even in de gaten houden. Bespreken met consultatiebureau. Wat je kan doen is door veel taal terug te geven. Dus als hij iets aanwijst kan je vertellen wat hij ziet. Veel herhaling herhaling herhaling. Probeer het gevoel van ‘testen’ te voorkomen door niet steeds te vragen ‘wat is dat?’. Als je na een half jaartje weinig verandering ziet zal ik gaan kijken naar logopedie. Succes!
 
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik idd nog even afwacht. Hij gaat steeds meer brabbelen en hij zegt wel 'die' en 'bah' en probeert na te zeggen maar het lijkt meestal nog nergens op.. ik wacht geduldig af... haha..
 
Terug
Bovenaan