..

Lastig he! Zoveel mensen, zoveel meningen!
Voor onze beide meiden heb ik een ABZ matrasje gekocht en ben daar zeer tevreden mee. Ze voelen lekker aan, geen kuiltjes (oudste is nu 2 jaar). Ik doe de matrasjes elke zoveel tijd een keer draaien wel.
Aerosleep werd hier door kraamzorg afgeraden.
Spuugvlekken hier altijd prima op kunnen vangen met een hydrofieldoek onder het hoofdje. Succes met een keuze maken!
Groetjes Danielle

Hier tevreden over de krummelur! Soepel matrasje ook nu hij al 2,5jr is. Af en toe draaien en heb er een molton op onder het hoeslaken tegen vlekken. Moet wel zeggen dat ik vooral naar Consumentenbond icm prijs heb gekeken en deze wel goed vond voelen. Heb niet zo'n uitgebreid onderzoek gedaan als jij. Aerosleep leek me vooral goeie marketing, omdat er geen bewijs is dat het werkt. Maar heb die dus verder niet bekeken.

Het blijkt allemaal niets uit te maken. Het belangrijkste is dat het een matras waar ze niet in weg zakken, bed strak opmaken, geen toeters en bellen in het bed, voldoende ventilatie. Kortom. Boerenstand. De rest is vaak verkoop praat. Fabrikanten gaan op het veiligheids gevoel van ouders zitten. Wij trappen daar in omdat we uiteraard niet willen dat er iets met de kinderen gebeurd.  Ik heb aero sleepmatrsssen aangeschaft destijds. Kost klauwen vol met geld. En het blijkt de grootste onzin te zijn. Ik ben er dus ook ingetrapt.  Alle matrassen, ook goedkope, worden  getest op veiligheid. Het zou wat zijn anders hè als ouders met weinig geld geen veilige matrassen kunnen lopen. Wat zou er dan met hun baby's gebeuren. Dus laat gaan, koop een matras waar jij een goed gevoel bij hebt en zorg dat de aspecten daaromheen voldoende veiligheid beiden (bed strak opmaken, ventilatie in de kamer, geen knuffels of dergelijke in bed, geen stootrand).

Terug
Bovenaan