..

Wij hebben ons laten overhalen de Pretura Excellent Breeze te kopen, volgens Babypark het beste en veiligste matras, tegen afvlakking van het hoofdje, veilig, met een rand zodat voetjes niet tussen de spelen kunnen etc. Wij hebben een neefje met een heel afgevlakt achterhoofdje, dat speelde mee in onze keuze.

Alleen... dat ding was net zo duur als de rest van de kamer bij elkaar...
De baby is nog niet geboren, dus kan je niet vertellen hoe het bevalt. Maar ik krijg steeds een beetje buikpijn als ik aan het dure matras denk... En voel me dan een beetje dommig dat ik in de verkooppraatjes ben getrapt ?

Wij hebben het bovengenoemde ikea matrasje inderdaad gekocht obv de Consumentenbond review (voor het ledikantje). We zijn erg tevreden. Een hard matras is beter (en veiliger) dan een te zwaar matras. Dochter slaapt er al 1,5 jaar prima op. En ouders proberen altijd een oorzaak te vinden voor slecht slapen, terwijl het meestal gewoon een fase is (die vanzelf overgaat, onafhankelijk van je matras)

De reden dat IKEA matrassen zo goed scoren heeft, als ik het mij goed herinner, te maken met een veiligheidsnorm waar de Consumentenbond op test. Veel andere matrassen hebben een rits in de tijk, die het kindje zou kunnen openmaken, en dan de inhoud kunnen lospeuteren en opeten. Omdat IKEA als enige aan deze norm voldoet, scoren alle matrassen heel goed. Testen van de Consumentenbond (ik ben zelf ook lid) zijn niet altijd even logisch vind ik.
Ik zou persoonlijk letten op comfort, en een tijk die makkelijk op 60 graden te wassen is. 
Ik ben uiteindelijk gegaan voor een koudschuim matras met tencel tijk, na bijna twee jaar nog erg tevreden.

[quote quote=10468638]Fijn om te weten! Het heeft ook een middel harde en een harde kant las ik op de site. Welke bovenzijde gebruik jij? Ik heb alleen de middel harde kant gevoeld in de winkel. Ik wist toen nog niet dat het 2 verschillende kanten waren.[/quote]
Haha heel erg maar dit wist ik dus niet ? hij zal ze dus om en om gebruiken, ik draai af en toe. Ik zal er eens op letten!

Wij in het ledikantje een aerosleep matras en topper. Nooit zo in verdiept verder eerlijk gezegd. Kids slapen er prima op, geen afgevlakte hoofdjes oid. Goed schoon te houden.. topper zelfs wel eens im de was gegooid n kwam er weer puntgaaf uit..

Wij hebben die knoerharde van Ikea ? Besteld en ik dacht "die zal wel goed zijn want komt als best uit de test" maar ook hier rode vlekken van het liggen bij ons kindje. Misschien was ik het wel die dat schreef haha. Hebben toen die van 30 euro van Ikea gekocht voor het campingbedje maar die ligt sinds toen eigenlijk op dat harde matras, stukken beter.

Terug
Bovenaan