..

Niet te ver vooruit kopen! Toen mijn dochter over ging naar het ledikantje met 2 maanden (ze lag eerst in wiegje) kreeg ze het al voor elkaar om boven xe dekens te komen. Dekens hebben hier dus geen zin. Ze slaapt heerlijk in alleen een slaapzak. Een winterslaapzak want ze is een koukleum. Mijn zoontje bleef altijd lekker liggen en sliep in een puckababy slaapzakje ivm speen uit zn mondje slaan en had het juist snel warm.. ik had een vrij warme deken van Noppies en die heeft hij dus nooit gebruikt..

Ik heb voor beide m'n kinderen de slaapzakken van puckababy gebruikt vanaf dat ze baby waren tot 2 jaar oud. Heb nooit een dekentje of laken gebruikt ivm versrikkingsgevaar. Er is op Google een plaatje te vinden over tog waardes als je "puckababy tog waarde" intikt. Ik heb dat altijd er een beetje bij gehaald en verder voelde ik altijd in het nekje van m'n kind om te kijken of ik m'n kinderen te warm of te koud had gekleed, want elk kind is tog anders ookal hou je je aan de tog waardes van slaapzakken. 

Mijn kindjes slapen allebei met een laken en een dekentje, ook al slapen ze ook met een slaapzak. Onze kindjes zijn echte kou kleumen. Nu is het 19.5 graden op de kamer en slaapt de jongste met een romper lange mouwen, slaapzakje 0,5 TOG, lakentje en dekentje en dan nog voelt ze niet warm aan. Onze oudste slaapt nu zonder slaapzak maar die sliep ook altijd met een dunnen slaapzak onder een dekentje en een pyjama aan. Ons zoontje deden we een dekentje erover heen omdat hij anders zijn hele bed door ging en met onze jongste nu doen we er een dekentje overheen omdat ze anders niet goed in slaap komt. Zij heeft de eerste maanden niet kunnen slapen zonder in te bekeren en nu slaapt ze zonder inbakerdoek maar nog wel lekker strak ingestopt.
Dus ik snap nooit zo goed waarom je geen dekentje over een slaapzak mag doen? Dit zal per kind toch wel verschillend zijn?

Terug
Bovenaan