.

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, die ene keer thuis met kerst kom je wel overheen, maar stel dat je corona oploopt en dit gevolgen heeft voor jou en je kindje vergeef je jezelf dat nooit.

Maar belangrijkste is dat je doet waar je jezelf goed bij voelt!
 
Afhankelijk van de aard van het contact dat ze gehad hebben horen ze ofwel in quarantaine ofwel een test te doen bij de GGD (die zijn toch echt een stukje betrouwbaarder dan zelftesten). Ik weet niet wanneer het contact precies is geweest en wat hun vaccinatiestatus is, maar ik zou het even uitzoeken en op z'n minst eisen dat ze zich bij de GGD laten testen met een PCR test, en zo niet, dan blijven ze maar lekker thuis. Maar ik zou  het ook niet vreemd vinden om het contact even helemaal te vermijden. Ook een milde infectie kan nare gevolgen hebben nu (hopelijk beschermd je vaccinatie daartegen, maar dat is nog niet zeker) dus dat zou ik echt proberen te vermijden.

Voor ons vielen vorig jaar de feestdagen ook in het water. Mijn man kreeg op 5 december een positieve corona test terug en deed er 10 dagen over om van z'n klachten af te komen, en toen testten ze kleine kinderen nog niet dus zat ons zoontje ook nog tot minstens 25 december in quarantaine (en wij dus indirect ook). Het was balen, maar dat hebben we ook gewoon overleefd. ;) We zijn toen overigens 27 december nog wel langs gegaan bij opa en oma om alsnog kerst te vieren. Gezelligheid kan later ook nog wel. ;)
 
In contact is op dag 5 testen, mits je eerder klachten hebt. Ik ben zuster, en mij nek haren gaan recht overeind staan bij dit soort acties, dit zou eigenlijk niet eens een discussie moeten zijn. Ik zeg no go! Jammer maar er komt wel weer een kerst. Heb hele afdelingen zien uitroeien, omdat er ook maar 1 zo dom was met klachten te komen of besmet bleek te zijn en hun eigen ego voor dat van de welzijn van de medemens te zetten. Je gezondheid en je leven lijkt me belangrijker dan zomaar een gok te nemen.Ps ook ik ben 3 x geprikt maar het zegt niks. Neemt niet weg dat ik er ook wel simpel van word zo langzamerhand. En of je nou wel of niet geprikt bent, zal me een zorg zijn, als je klachten hebt zorg je voor jezelf en je geweten.
 
Bedankt voor de reacties! Ze hebben afgelopen zaterdag voor het laatst contact gehad, dus dat zou idd morgen testen betekenen. Quarantaine hoeft dan niet omdat iedereen volledig gevaccineerd is (ook een rare regel trouwens...)
Pff lastig!
 
Zo balen! Mijn nichtje kwam op visite toen ik 37 weken zwanger was, achteraf bleek dat haar partner op dat moment in de teststraat was, zijzelf testte een dag later positief. Ik moest toen nog in quarantaine (voor de vaccinaties). Vond dat echt super shit; niet even langs VK, niet even langs kruidvat om luiers te halen en toch ook een beetje de stress ‘hoe gaat het als ik nu opeens ga bevallen?’ Was verder niet heel bang, er niet veel mee bezig, maar die week toch wel wat baalmomentrn gehad. Zou het lekker vermijden, als dat kan!
 
Terug
Bovenaan