.

Ik ben nu 32 weken zwanger en als ik dit scenario voor me zo krijgen zou ik toch niet gaan. Of die 2 familieleden vragen om netjes thuis te blijven. 
Mijn moeder heeft laatst corona gehad via een collega. Ze testte positief op maandagochtend, terwijl de zelftest nog negatief testte op zondagavond. Mijn dochter was toevallig dat weekend bij hen wezen logeren. Ik vond dat echt niet chill achteraf. Je wil nu gewoon echt geen corona oplopen, linksom of rechtsom. 
 
Ik vind dit ook geen lastige. Ik zou niet gaan. Maar eigenlijk vind ik dat het hun verantwoordelijkheid is om zelf niet te komen. En de rest zou dat toch ook moeten aangeven. Eigenlijk belachelijk! Krijg krommende tenen van dit soort verhalen. Snap dat je je voelt als enorme party pooper door niet te gaan, maar als andere mensen hun verantwoordelijkheid weigeren te nemen, dan zou ik mezelf en mijn baby beschermen. Zeker gezien de risico's van corona krijgen tijdens de zwangerschap, laat staan in het derde trimester.
 
Ik zou voor mijzelf en mijn kind kiezen en zelf niet gaan. Het gedrag van anderen heb je helaas niet in de hand.

Los van het feit dat ik eigenlijk vind dat die andere familieleden hun verantwoordelijkheid horen te nemen.

Wij doen ook allemaal een zelftest voor we samenkomen (ook omdat er meerdere dames zwanger zijn) en hebben afgesproken dat je bij klachten of contact met corona gewoon thuis blijft.
 
Zij moeten zich sowieso op dag 5 wel laten testen (niet via een zelftest maar via de ggd). Dan kan je altijd nog afspreken dat ze de dag zelf nog een zelftest doen. Maar je moet vooral doen waar jullie je goed bij voelen. Het zijn lastige situaties, maar kies vooral voor jezelf!
 
We zitten ongeveer in de zelfde situatie hier: mijn zwager is gisteren in contact geweest met iemand met corona. We zouden 2e kerstdag samen eten, dat is dag 5 na het contact. De GGD adviseert om op dag 5 te laten testen. Ik heb gezegd dat ik dat risico niet wil nemen (familie zelf is daar wat gemakkelijker in, die zeggen: ‘ach, zelftestje in de ochtend, dan is het wel goed’). Ik vind dat niet goed en ga hier niet in mee. Heel jammer, maar volgend jaar weer kerst..
 
Zou voor mij een no go zijn, óf ik nou wel of niet zwanger zou zijn.
Ik werk als verpleegkundige en heb werkelijk genoeg ellende gezien.
Volgend jaar een nieuwe kerst met de schoonfamilie! ?

Succes!?

 
Zou voor mij ook een no go zijn! Ik heb zelf corona gehad en twee keer geprikt maar met die nieuwe variant vind ik het weer spannend en wil ik geen risicos nemen. Wat de rest zegt: volgend jaar is het weer kerst. Ik neem aan dat je familie alle begrip heeft voor jouw keuze. Succes! :)
 
Terug
Bovenaan