11 maanden en ineens heel driftig. Ik vind het pittig

Lieve ouders,

Mijn zoontje is 11 maanden oud en was altijd enorm 'makkelijk'. Altijd vrolijk, alleen huilen als hij honger had of moe was etc. Kon zich zeer goed vermaken en overal mee naar toe. Sinds een week of 2/3 is het enorm omgeslagen. Hij is ontzettend driftig, huilt/krijst ineens om alles. Als hij zijn zin niet krijgt, als iets niet lukt, als ie iets niet mag. Niks is goed. Die "tantrums" zijn er soms wel elke 10 minuten. Hij kruipt overigens de hele kamer door en trekt zich overal aan op, lopen kan hij nog niet.

Eerst dacht ik, oh hij heeft zijn dag niet, dat kan. Dit werden echter dagen en dagen werden weken. Nu vraag ik mij af, is dit herkenbaar? Is dit een fase voor deze leeftijd?

Moeder zijn vond ik tot nu toe nooit echt zwaar. Maar nu krijg ik het al benauwd als ik hem wakker hoor worden van zijn slaapje.
 
Misschien begrijpt hij beter wat mogelijk zou moeten zijn, maar lukt het hem nog niet? Herken het vooral van de kinderen van vrienden van me. Die zijn overigens goed terecht gekomen.
 
Aah joh wat vervelend!
Is het al opgehouden?
Mijn dochter van 9 maanden gaat ook door eenzelfde fase. Ik denk dat het bij haar komt doordat ze graag wil kruipen en wil lopen maar nog niet lukt. Ik hoop voor je dat het snel ophoudt!
 
Wij maken hier hetzelfde mee . Tot 10/11 maanden de zaligste baby maar daarna ook veranderd . Boos worden om het minste als er iets niet lukt . Hoop ook dat het een fase is . hoe is het bij jou ondertussen? X
 
Hebben we hier met onze zoon gehad (nu inmiddels 11jaar).
Ook zo rond die periode. Bleek bij hem soort frustratie te zijn dat hij meer wilde dan dat hij kon (bijv. rennen als je net kan lopen…) En hij pikte uit zijn omgeving alles op. Toen hij naar school ging kwamen ze er op school vrij snel achter dat zijn iq een stuk hoger dan gemiddeld zit.
 
Terug
Bovenaan