11 maanden oud en ineens heel driftig

Lieve ouders,

Mijn zoontje is 11 maanden oud en was altijd enorm 'makkelijk'. Altijd vrolijk, alleen huilen als hij honger had of moe was etc. Kon zich zeer goed vermaken en overal mee naar toe. Sinds een week of 2/3 is het enorm omgeslagen. Hij is ontzettend driftig, huilt/krijst ineens om alles. Als hij zijn zin niet krijgt, als iets niet lukt, als ie iets niet mag. Niks is goed. Die "tantrums" zijn er soms wel elke 10 minuten. Hij kruipt overigens de hele kamer door en trekt zich overal aan op, lopen kan hij nog niet.

Eerst dacht ik, oh hij heeft zijn dag niet, dat kan. Dit werden echter dagen en dagen werden weken. Nu vraag ik mij af, is dit herkenbaar? Is dit een fase voor deze leeftijd?

Moeder zijn vond ik tot nu toe nooit echt zwaar. Maar nu krijg ik het al benauwd als ik hem wakker hoor worden van zijn slaapje.
 
Hoi ! Ik las je stukje en het is enorm herkenbaar alleen hier is ze ruim 1,5 jaar. Maar ook zo enorm driftig en woedend dat begon denk ik met 18 maanden maar het word nu steeds erger ze zit sinds paar dagen echt in een enorm lastige boze fase. Het is bijna de hele dag boos boos en nog eens boos. Heel lastig. Wat je ermee kan vind ik lastig. En zeker met 11 maanden. Ik denk dat het vooral veel frustratie is. Is het nog steeds aan de gang nu?
 
Terug
Bovenaan