11 maanden schema.

Hihi, natuurlijk mag jij dat vinden!
Ik heb het juist vorige week gevraagd op het cb, en ze hebben ongeveer 300cc nodig op een dag, echter dit wil niet zeggen dat ze niet meer mogen....Tenminste, zo werd mij verteld. Ik heb gevraagd of die laatste fles eraf moet, maar daar was nog geen haast bij zei ze.  En aangezien Stef nog echt behoefte heeft aan die fles...laten we hem lekker staan.

Liefs Annet

Over die avondfles zijn er nogal wat meningsverschillen idd
Ons CB zegt afbouwen, ik heb ook al gehoord dat tot 1 jaar die fles geen probleem is (let wel, geeft extra calorien dus als je redelijk stevig kindje hebt is het misschien wel beter om de fles af te bouwen, maar als ze niks anders drinken dan wel gewoon lekker geven!)

Ze zeggen vanaf 1 jaar 300 cc zuivel, tot die tijd mag het dus meer zijn (2 flessen + toetje is +/- 500)

Lastig he al die verschillende schema's, hoewel ik moet zeggen dat ik ontzettend mijn gevoel volg en Ivar helemaal niet moeilijk is met wijzigingen enzo, dus hier gaat het van een leien dakje, en dat is:

's ochtends pap van 150 cc water en 5 schepjes nutrilon, + bekertje water; of boterham met beker opvolgmelk
tussendoor 1-2 stuks fruit met bekertje water
lunch: 1 boterham met beker opvolgmelk (150cc en 5 schepjes)
tussendoor: water of sap, soepstengel, cracker, rijstwafeltje of liga
avondeten: met de pot mee, of apart gekookt of potje, erna yoghurt
voor slapen gaan: flesje van 100 cc water en 2 schepjes opvolgmelk (hoeft geen volwaardige fles meer te zijn, maar hij vindt thee ofzo een stuk minder lekker)

Suc6!

Groetjes Jenneke

ff over de avondfles (want het schema is vergelijkbaar met dat van de meesten). Ik heb de fles in stappen eraf gehaald.60 cc minder, kijken hoe hij er op reageerde. Hij gaf geen reachtie. Een maand of twee later weer minder nog maar 90 cc. en een week geleden (weer twee maanden later) heb ik de 90 cc melk vervangen door 90 cc water. Hij vind het prima zo. Het is denk ik dus ook een beetje wat je aanbied.

Annemieke

Hoi! Meningen over avondfles zijn idd verdeeld, maar merk aan Ilse dat ze echt niet gaat slapen als ze niet gedronken heeft. Ze krijgt nu nog (zwaar verdunde) melk, maar ga straks over op water. Dit is Ilse's schema:

ontbijt: 1 boterham met een fles melk (gewone melk, geen opvolgmelk meer)
9.30: 1 stuk fruit en een beker water/diksap
lunch: 1 boterham met een fles melk (verdund)
14.30: tussendoortje: ligakoekje, rijstwafel, soepstengel of nog een beetje fruit en water/diksap
avondeten: met de pot mee, daarna yoghurt en wat drinken (als ze dorst heeft, soms drinkt ze niks)
voor 't slapen: fles melk (flink verdund)

Dit schema bevalt ons prima!
Groetjes, MvIlse

ff over de avondfles (want het schema is vergelijkbaar met dat van de meesten). Ik heb de fles in stappen eraf gehaald.60 cc minder, kijken hoe hij er op reageerde. Hij gaf geen reachtie. Een maand of twee later weer minder nog maar 90 cc. en een week geleden (weer twee maanden later) heb ik de 90 cc melk vervangen door 90 cc water. Hij vind het prima zo. Het is denk ik dus ook een beetje wat je aanbied.

Annemieke

He, die is ook wel apart, mijn reactie is twee keer geplaats maar tussen een andere reactie door!

Het schema van Tijs is nu:
ontbijt: 1 boterham en 160 water met 4 schepjes op volgmelk;
tussendoor: vers fruit en water
lunch: 1 boterham en een bekertje halfvolle melk
tussendoor: liga koekje of ontbijtkoekje met voor de helft verdund groeisap (totaal 150 cc)
's avonds: steeds meer met de pot mee, of potje met vla of vanilleyoghurt of danoontje na
19.00 u: fles 160 cc water met 4 schepjes opvolgmelk.

Tijs is niet zo'n drinker en ben nu bezig hem langzaamaan te laten wennen aan meer drinken overdag. Opvolgmelk is nooit een probleem geweest, maar ander drinken gaat dus moeizaam. Maar gaat wel steeds beter en ga nu ook de opvolgmelk rustig aan afbouwen. Tijs wil ook alleen maar opvolgmelk uit zijn fles, iets anders niet, ook geen gewone melk. En hij wil geen antilek beker. Hij krijgt nu dan ook zijn gewone melk uit een gewone beker en zijn water en sap uit een gewone tuitbeker.

Hier op het cb maakten ze ook geen probleem van de avondfles. Ben benieuwd als ik er de volgende keer heen moet.

Groetjes,
mv Tijs

hoi,
nou ik had dezelfde topic zowat maar zag te laat dat deze er al stond(muts he)
Mila,s schema is nu:
S,morgens pap ( 150 cc )
Fruithap + sap
boterham + 100 cc
Sap + soepstengel(of iets anders)
warm eten + Yogurt
flesje van 120 pyamapapje
Brood mogen ze idd allang,en die avondfles is mij allang afgeraden..maar ja ze vindt hem nog heerlijk en ik ook om te geven.
groetjes piewie

Terug
Bovenaan