12-14 weken echo (nekplooimeting)

Hoi dames,

Ik vraag me af hoe jullie tegenover de echo staan en het bloedonderzoek van de nekplooimetingsecho en het onderzoek naar syndroom van down??
ik ben 32 1/2 en hij is mij aangeboden vandaag en ze raden me toch aan er even goed overna te denken... Het kan geen kwaad voor de baby maar kan wel extra stress geven ivm een onduidelijke uitslag????

;;;;;;;;;;;;gr
winx
 
Wij hebben dit zelf niet gedaan.
Wij hadden zoiets van wat doe je met die uitslag.
Ga je dan nader onderzoek doen?Wat ook weer gevaren met zich meebrengt.
Het is een percentage wat je door krijgt,kan inderdaad voor stress opleveren en het is meer de vraag wat doe je erna mee?
De evt. punctie die volgt kan ook weer gevaren met zich meebrengen.
Wij zelf zijn nog onder de 30 dus hebben het daarom niet gedaan en wachten nu de 20 wk echo af.

 
Wij hebben het ook niet gedaan, mede omdat ikzelf gezond ben en mijn vriend ook.. er komt bij ons in de familie ook niet voor dus de kans dat het dan mis is is vrij klein...

Als je het wel doet, en er is iets mis wat ga je dan doen? je kunt je dan vaak alleen maar drukker maken en dat levert stress op. en een nekplooimeting wil ook niet altijd alles zeggen....
Denk er goed over na zou ik zeggen

liefs
 
Wij hebben het ook niet gedaan. Het is een kansberekening. Het wil dan helemaal niet zeggen dat als ze zeggen dat je meer kans heb op een kindje met down dat het dan ook werkelijk geboren wordt met down, maar jullie zitten dan wel de rest van de zwangerschap met de stress. En het kindje is hier sowieso welkom.
 
Hoi,
Ik/wij heb dit ook nooit gedaan, het is een kansberekening, wil je meer duidelijk bij een verhoogde kans, zul je andere onderzoeken moeten doen die een risico van miskraam met zich meebrengen, maar ook bij die uitslag heb je geen zekerheid en ik zou mijn kindje nooit weg kunnen en/of willen laten halen, dus voor ons was duidelijk geen tests.
Succes met je/jullie keus.
Liefs MJ
 
Hier ook niet veel anders...Wij hebben het om dezelfde redenen ook niet gedaan. Ben zelf ook nog jong en wat te doen als er wel iets gevonden wordt.
Maar moet wel zeggen dat ik nu naarmate het einde van de zwangerschap wel wat meer afvraag, zal het wel goed zijn?? Maar dat houdt je altijd wel n beetje denk ik. Heb wel van anderen gelezen dat ze erg onzeker van de uitslag werden.

Succes
 
hoi,

wij gaan dit ook niet doen. heb het er van de week met de verloskundige over gehad. zei gaf ook aan dat we allebei nog jong zijn, en er verder geen gekke dingen voor komen in de fam.

Liefs,
 
Terug
Bovenaan