12-14 weken echo (nekplooimeting)

Ik heb het wel gedaan en het heeft mij zelf ,ondanks het feit dat het een kansberekening is, rust gegeven. De uitslagen waren bij mij altijd prima en dat gaf mij rust.
 
hoi,
Ik ben gelijk gegaan voor de vlokkentest, maar ik ben dan ook 36.
Je hebt toch een grotere kans op een kind met een chromosomenafwijking.
Je kan voor jezelf eerst nadenken wat je zou doen als je hoort dat het zo is. Als je het kind dan als zou willen , heeft zo'n test geen nut.
Twijfel je , dan zou ik het zoen.
Ik heb niets tegen kinderen met downsymdroom, maar ik zou er zelf erg ongelukkig van worden.
Dus ik ben blij dat bij ons alles goed is.
succes met je keuze!
 
hoi hoi,

ik wil nog even melden dat het maar 1 ding is waar ze die kansberekening op los laten..
niet om je met de neus op de feiten te drukken.. maar dr zijn zoveel anderen die een kleine ook kan hebben/krijgen..

je raad het al.. wij hebben de nekplooimeting ook niet laten doen..

succes!
 
Wij hebben er bewust voor gekozen het niet te doen. Het kindje is hoe dan ook welkom en er zijn inderdaad nog zoveel andere dingen die eventueel mis kunnen zijn, die ze hiermee niet zien (klinkt wel heel negatief, maar zo bedoel ik het niet)
 
Nou wij zitten ook in twijfel, mijn vriend is 23 en ik 22 dus nog best jong maar in het ziekenhuis vroeg de verloskundige wel of we er over na wilde denken. nu moeten we vrijdag voor de 9 weken echo terug komen maar we weten het nog steeds niet.

ik denk dat als het zo zou zijn je het kindje niet weg kan laten halen je houd er nu gewoon al van hoe klein het dan ook is. en ik lees hier bij andere dat het dus een kans berekening is en dat als je verdere onderzoeken moet gaan doen dus niet geheel veilig is voor je kindje.

Dus dat word ook voor ons nog even nadenken.

Succes in iedergeval met nadenken
 
Wij doen het wel, ik ben bijna 36. Bij de eerste twee kids hebben we het niet gedaan, maar we zijn nu toch wat ouder...
De kans is groter.
Vrienden van ons hebben vorig jaar een kindje met Down gekregen. Een bijzonder schattig jongetje dat ze voor geen goud meer willen missen, maar ze gaan ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Operaties, thuis komt wekelijks de logopedist, fysiotherapeut en een ontwikkelingstherapeut.
Zij heeft haar baan opgezegd en het is heel heftig.

Met twee kinderen lijkt het me heel heftig deze zorg erbij te hebben, ik ben bang dat het gaat ten koste van hen.
Mijn eigen carrière is niet eens zo belangrijk, we willen nog een kindje, je weet dat er altijd risico's zijn.
Maar nu er een manier is om toch dit risico uit te sluiten...
Er zijn meer dingen, dat klopt.
En ik weet ook niet wat ik zou moeten doen bij een slechte uitslag. Het blijft moeilijk.

 
wij hebben het niet gedaan... omdat de uitslag idd niets hoeft te zeggen.

Het is een kansberekening en tja... een kans zegt zo weinig.

Je kan een verhoogd risico hebben op basis van het onderzoek. Pas als die kans minder/meer als 1 op 200 wordt krijg je extra onderzoeken aangeboden (bijv. vruchtwaterpunctie of vlokkentest), maar bij 1 op 201 al niet.

Bij 1 op 200.... zijn er nog steeds 199 kindjes waar niks mee aan de hand is... die kans is dus veeeeele malen groter.

Overigens zegt ook een goeie uitslag zo weinig... vriendin van mij had verlaagd risico en toch bleek hun kindje na de geboorte Down te hebben.
Achteraf was zij heel blij dat ze het niet wisten... nu was ze onbezorgd zwanger geweest.

Vind het 'belangrijker' om bij de 20 weken echo te zien of je kindje niet bijv. een hazenlip heeft... dan kan je met de plaats van bevallen rekening houden. Dat je kindje direct na de geboorte de juiste zorg kan krijgen/ op de goede plek is.

Maar ja... uiteindelijk is iedereen hier anders in en kunnen alleen jij en je partner een besluit hierin nemen.
 
Terug
Bovenaan